Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes PGS o roku 2017 i planach na 2018: Nasza marka własna odniosła sukces

Wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje to największe wyzwanie z jakim zmierzyliśmy się w mijającym roku 2017 – ocenia prezes Polskiej Grupy Supermarketów Michał Sadecki. Jego zdaniem, projekt odniósł sukces – marka cały czas powiększa się o nowe kategorie produktów i generuje coraz większy udział w obrotach firmy. W kolejnym roku PGS zamierza nadal rozwijać markę własną i chce powiększyć sieć o 30-40 nowych placówek.
Reklama

- 2017 był rokiem wielu wyzwań stojących przed Grupą. Najważniejszym z nich było wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje, które miało miejsce w pierwszym kwartale 2017 – po blisko dwóch latach od pojawienia się pomysłu. Dziś możemy uznać całą operację za sukces, ponieważ produkty marki własnej liczą ponad 100 artykułów i stanowią coraz większy procent obrotów magazynu centralnego. Kolejnym istotnym wydarzeniem dla Polskiej Grupy Supermarketów było uruchomienie centrum logistycznego w Żabiej Woli, które było bardzo ważnym punktem strategii rozwoju – wymienia Michał Sadecki, w rozmowie z dlahandlu.pl.

- W 2018 roku wciąż będziemy skupiać się na rozwoju marek O! Dobre Pewne Twoje oraz O! Dobre Polskie Twoje. Już w pierwszym kwartale planowane są kolejne serie produktów – m.in. kosmetyki oraz artykuły spożywcze pochodzące z upraw ekologicznych. To absolutny priorytet w naszej strategii. Oczywiście będziemy starać się rozwijać również sieć naszych sklepów, wzmacniając przy tym efekt skali. Oczekuję, że w przyszłym roku Grupa może powiększyć się o 30-40 nowych placówek - dodaje.

Polska Grupa Supermarketów w 2018 roku spodziewa się osłabienia wzrostu gospodarczego. Zdaniem prezesa PGS, tegoroczny wzrost napędzał m.in. program 500+ oraz coraz lepsza sytuacja na rynku pracy, a także korzystna sytuacja na rynkach międzynarodowych.

- Według ekspertów z NBP oraz OECD, powtórzenie tegorocznej dynamiki (prawdopodobnie przekraczającej 4 proc. wzrost) nie będzie możliwe, choć nie powinna ona spaść poniżej średniej światowej. Bacznie będziemy się przyglądać inflacji, która powinna rosnąć uwzględniając dalszy wzrost płac i zacieśnienie rynku pracy – ocenia Michał Sadecki.

- Od 2018 roku – na razie w okrojonej wersji – zaistnieje tzw. instytucja wolnych niedziel, która wg nas nie wpłynie na wyniki branży, a jedynie częściowo zmieni przyzwyczajenia konsumenckie. Liczymy jednak, że wzmocni ona pozycję tzw. „małego handlu” i drobnych przedsiębiorców - dodaje.

Przypomnijmy, że marka własna O! Dobre Polskie Twoje, która zadebiutowała na początku roku na półkach sklepowych Top Market, ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną.  Obecnie linia marki własnej liczy ponad 110 produktów. Na jesieni br. PGS wprowadził do sprzedaży kolejne produkty z kategorii słodycze m.in. czekolady i żelki oraz słone przekąski. Na rynku są już także dostępne środki czystości dla zmotoryzowanych (płyny do spryskiwaczy i szampony) pod marką O! Dobre Polskie Twoje.

Na początku 2018 roku PGS planuje rozpocząć produkcję produktów wysoko mrożonych – w tym lodów, w ramach linii produktowej marki O! Dobre Pewne Twoje. Wprowadzenie nowej linii produktów do sieci sklepów planowane jest na wiosnę 2018. Firma przewiduje że do końca 2018 gama produktów pod marką O! rozszerzy się do 400.

Jak szacuje PGS, wprowadzenie produktów marki własnej miało odzwierciedlenie w wynikach grupy i zwiększeniu przychodów o 5 proc. w skali roku w porównaniu do 2016. W ciągu blisko 8 miesięcy od wprowadzenia nowej marki, grupa zanotowała sprzedaż 1,4 mln sztuk produktów marki własnej.

Zdaniem prezesa PGS Michała Sadeckiego, ponad 7 proc. całkowitych obrotów magazynu PGS pochodzi już ze sprzedaży własnej marki O!

W związku z rozwojem marki własnej grupy PGS, pojawiła się obawa o konflikt o znak towarowy ze spółką PKN Orlen, właścicielem marki własnej O! i szyldu O!Shop. Prezes PGS ocenia, że obie marki mogą istnieć na rynku bez ryzyka wprowadzenia w błąd konsumentów. - Nasza marka: O! Dobre Pewne Twoje w znakomitym stopniu odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu. Historia pokazuje, że zawsze istnieje rozwiązanie ugodowe, dla dobra klientów i dobrze pojętego interesu stron – mówił niedawno Michał Sadecki.

PKN Orlen z początkiem listopada wprowadził do sprzedaży na swych stacjach paliw pierwszy produkt pod marką własną - woda źródlana O! Inne nowe produkty własnej marki, w tym soki, napoje i słodycze, mają się pojawiać sukcesywnie. Od wiosny tego roku sieć stacji paliw rozwijała natomiast sklepy pod szyldem O!Shop. PKN Orlen jest spokojny o przyszłość swojej marki. Zdaniem spółki, ma ona pierwszeństwo.

W ramach Polskiej Grupy Supermarketów działa ok. 600 sklepów (m.in. Top Market, Minuta8, Delica). Zgodnie z przyjętą strategią Grupy, wszystkie nowo otwierane sklepy mają być zlokalizowane w centrach miast oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych, w miejscach dogodnych dla okolicznych mieszkańców.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum