PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Prezes PGS: Polacy uważają zakupy za coraz bardziej męczące

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2020 12:25

- Wolne niedziele, program 500+ oraz rosnąca świadomość żywieniowa – to główne czynniki, które wpływają na zmiany w trendach sektora handlu spożywczego - uważa Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Choć liczba sklepów w Polsce spada nieprzerwanie od kilku lat, trend ten powoli wyhamowuje. Dane udostępnione przez Bisnode Polska wskazują również, że sytuacja uległa zmianie w przypadku warzywniaków i sklepów piekarniczych – w obu przypadkach ich ilość w zeszłym roku wzrosła. 

- Polski konsument zaczyna stawiać na jakość. I to nie tylko w dużych miastach – zwraca uwagę Michał Sadecki. – Wzrost zamożności Polaków powoduje znaczące zmiany na rynku handlowym. Liczy się wygoda i dostęp do wysokojakościowych produktów. Nie bez znaczenia są również bieżące trendy dietetyczne – wylicza Sadecki, odnosząc się jednocześnie do wprowadzonej na początku roku ekologicznej marki własnej Włącz BIO.

Zdaniem PGS dla klientów najważniejszy jest dostęp do świeżych owoców, warzyw i smacznego pieczywa. Wysokojakościowe wędliny również są czynnikiem, który decyduje o wyborze sklepu.
Polacy zaczynają robić zakupy w mniejszych ilościach, ale częściej – zazwyczaj codziennie lub co drugi dzień. Z badań PGS wynika, że Polacy uważają je za coraz bardziej męczące. 

Istotnym elementem zmian rynku handlu jest wzrost dynamiki budowy sieci franczyzowych. Według danych firmy konsultingowej PwC w tym roku rynek franczyzowy urośnie o ponad 2 tys. punktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6292
Ilość aktualnych ofert: 513041

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,29

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,18

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.