Prezes PGS: Sprzedaż pod marką O! systematycznie rośnie

- Obecnie przekroczyliśmy poziom 1,5 miliona produktów sprzedanych, co stanowi już 8 proc. obrotów magazynu PGS. Niewykluczone, że już na przełomie roku sprzedaż marek O! Dobre Pewne Twoje i O! Dobre Polskie Twoje sięgnie okrągłych 10 proc. obrotu – powiedział Michał sadecki serwisowi dlahandlu.pl.
Marka własna O! Dobre Polskie Twoje, która zadebiutowała na początku roku na półkach sklepowych Top Market, ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Na jesieni br. PGS wprowadził do sprzedaży kolejne produkty z kategorii słodycze m.in. czekolady i żelki oraz słone przekąski. Od kilku tygodni na rynku dostępne są środki czystości dla zmotoryzowanych (płyny do spryskiwaczy i szampony) pod marką O! Dobre Polskie Twoje. PGS wprowadza pod marką własną kolejne produkty: napoje energetyczne i funkcjonalne, kawę oraz herbatę. Produkty pojawią się tuż przed Świętami Bożego Narodzenia w sieci blisko 600 sklepów, m.in. Top Market, Minuta8, Delica w całym kraju.
- Linia O! Dobre Pewne Twoje przekroczyła już 110 produktów, jednak nie zakładamy żadnych ograniczeń w rozwoju marki własnej – wszystko będzie zależało od bieżących realiów rynkowych. W najbliższym czasie powiększymy linię o kolejne 10-15 produktów. Na półki sklepów PGS już na wiosnę trafią mrożonki i lody O! Dobre Polskie Twoje, natomiast obecnie Grupa pracuje nad wprowadzeniem do sprzedaży kosmetyków o takiej samej nazwie – dodał Michał Sadecki.
Jak szacuje PGS, wprowadzenie produktów marki własnej miało odzwierciedlenie w wynikach grupy i zwiększeniu przychodów o 5 proc. w skali roku w porównaniu do 2016. W ciągu blisko 8 miesięcy od wprowadzenia nowej marki, grupa zanotowała sprzedaż 1,4 mln sztuk produktów marki własnej.