Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Produkty higieniczne i kosmetyki generują poniżej 1 proc. obrotu sklepów

Z perspektywy tradycyjnego sklepu spożywczego produkty higieniczne i kosmetyki mają niewielkie znaczenie dla obrotów – w tym kanale dominuje sprzedaż żywności, napojów, alkoholu i papierosów. Wszystkie produkty higieniczne i kosmetyki generują w sumie poniżej 1 proc. obrotu sklepów w ujęciu wartościowym i są raportowane w przypadku mniej niż 3 proc. wszystkich transakcji - podaje Mieszko Miazga z Centrum Monitorowania Rynku na łamach "Biuletynu PIH'.
Reklama

Jednak wybrane kategorie kosmetyków znajdują się jako asortyment uzupełniający w ofercie znacznej liczby sklepów. Około 75 proc. placówek sprzedaje środki do golenia, 60 proc. środki do układania włosów oraz szampony do włosów, 35 proc. antyperspiranty i dezodoranty. Najniższy poziom dystrybucji raportowany jest dla kategorii zdominowanych przez produkty typowo
kobiece środki do pielęgnacji czyli balsamy i mleczeka do ciała (12 proc. sklepów) oraz środki koloryzujące do włosów (15 proc. sklepów).

W spożywczych sklepach małoformatowych do 300 mkw. najwyższa sprzedaż w ujęciu wartościowym raportowana jest dla środków do golenia i wynosi około 25 proc. udziałów całej podkategorii produktów higienicznych i kosmetyków. To wartość blisko dwa razy wyższa niż w wypadku środków do układania włosów, które to znajdują się na drugim miejscu listy produktów generujących największe obroty kategorii. Są to również kategorie występujące w najwyższym procencie transakcji. Na przeciwnym biegunie znajdują się kremy i olejki do i po opalaniu, żele pod prysznic, płyny do kąpieli, i balsamy/mleczka do ciała – ich sprzedaż w tradycyjnych sklepach spożywczych jest niska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum