Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Produkty Klasztorne: Wzrost straty netto konsekwencją zaistnienia w sieci Freshmarket

Miniony rok spółka Produkty Klasztorne SA zamknęła przychodami ze sprzedaży w wysokości 3,9 mln zł, co w porównaniu do roku 2013 dało wynik na sprzedaży większy o ponad 17 proc. Strata netto wyniosła -846,76 tys. zł, w porównaniu do -407,04 ty.s zł rok wcześniej.
Reklama
- Niewątpliwie rok 2014 był dla spółki okresem dużych zmian w obszarze podstawowej działalności. Spółka od początku 2014 r. intensywnie pracowała nad dalszym rozwojem. Zmiany rozpoczęto we wszystkich kluczowych obszarach. W lutym uruchomiono pełną wersję nowej strony internetowej wraz ze sklepem internetowym. To działanie pozwoliło na radykalną zmianę wizerunku spółki i znacząco zmieniło komunikację z klientami poprzez media elektroniczne - mówi Marek Nowicki, prezes zarządu spółki Produkty Klasztorne SA.

Kolejne kroki dotyczyły rozwoju dotychczasowego portfolio roduktowego. W czerwcu spółka zawarła umowę licencyjną dotyczącą zakupu praw do marki Uśmiech Dzieciaka, która stanowi podstawę dla rozwoju produktów spożywczych dedykowanych dzieciom. Warto również wspomnieć o umowie dystrybucyjnej dotyczącej piwa „Mnich", która pozwoliła na aktywną sprzedaż marki piwa na terenie Warszawy i okolic.

- Najbardziej znaczącym wydarzeniem dla spółki było podpisanie strategicznej umowy ze firmą Żabka Polska sp. z o.o. w zakresie dystrybucji produktów marki Produkty Klasztorne w sieci Freshmarket. W konsekwencji zaistnienia w sieci Freshmarket spółka musiała przeorganizować dotychczasową logistykę. Było to duże wyzwanie zarówno od strony kosztowej, jak również działań operacyjnych. Poniesione w tym obszarze koszty miały znaczący wpływ na stratę osiągniętą przez spółkę w 2014 r., przy czym część z nich miała wyłącznie charakter jednorazowy - komentuje prezes.

- Przy okazji rozwoju spółki należy również wspomnieć o zakończonej sukcesem emisji akcji serii D, dzięki której spółka pozyskała środki w wysokości 500 000,00 zł na wsparcie kapitału obrotowego, który był niezbędny do wykonania umowy w zakresie zatowarowania sklepów sieci FreshMarket - dodaje.

Spółka rozpoczęła właśnie intensyfikację działań związanych z rozwojem eksportu do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemiec.

Produkty Klasztorne SA to spółka notowana na NewConnect. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna i hurtowa artykułów spożywczych w segmencie premium wytwarzanych na bazie tradycyjnych receptur pod wspólną marką Produkt Klasztorny.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.