Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przed świętami sklepy chętniej sięgają po polisę

Okres przedświąteczny to gorący sezon sprzedażowy w branży spożywczej. Obroty rosną nawet o kilkadziesiąt procent, zwiększa się też znacząco zatowarowanie. W tym właśnie okresie właściciele sklepów poszukują ubezpieczenia. Najczęściej wybierają polisy zabezpieczające przed skutkami zdarzeń losowych, ochronę przed kradzieżą i aktami wandalizmu czy OC przedsiębiorcy.
Reklama

Właściciele sklepów najczęściej korzystają z typowych ubezpieczeń dla przedsiębiorców. Polisy te uwzględniają ochronę mienia przed skutkami zdarzeń losowych, jak np. zalanie, pożar czy akty wandalizmu. Zainteresowaniem przedsiębiorców z branży handlowej cieszy się również ubezpieczenie z tytułu szkód doznanych przez klienta z powodu sprzedaży wadliwego produktu. Jednak już nieco rzadziej detaliści korzystają z ochrony ryzyk charakterystycznych dla prowadzonej działalności gospodarczej, takich jak np. ubezpieczenie urządzeń od awarii. A wystarczy właśnie awaria lub przerwa w dostawie prądu, by produkty w chłodziarkach rozmroziły się, a właściciel zamiast zysków poniósł straty.

– W okresach większego zatowarowania wzrasta zainteresowanie ubezpieczeniami sklepów. Wybierając polisę, warto jednak dodatkowo sprawdzić, czy w okresach wzmożonej sprzedaży, w których rośnie wartość towarów na stanie, ubezpieczenie „odpowie” na zwiększoną potrzebę ochrony. Polisa powinna odzwierciedlać ten mechanizm, zapewniając m.in. automatyczne zwiększenie sumy ubezpieczenia środków obrotowych w okresach większego popytu, takich jak święta – wyjaśnia Rafał Klepuszewski, ekspert ds. ubezpieczeń dla MŚP Liberty Ubezpieczenia.

Sklepy bywają też narażone na akty wandalizmu (np. graffiti), czy stłuczenie, dlatego ich właściciele powinni pomyśleć m. in. o ochronie różnego rodzaju elementów szklanych (witryn, drzwi czy neonów reklamowych).

Istotnym elementem ubezpieczenia jest też ochrona od kradzieży z włamaniem. Warto sprawdzić, czy dana polisa gwarantuje również pokrycie dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku powstałej szkody, np. naprawy uszkodzonych zabezpieczeń antywłamaniowych.

Przydać się może również assistance firmowe, zapewniające dostęp do szybkich interwencji serwisantów, elektryków, hydraulików i innych specjalistów. W niektórych towarzystwach assistance obejmuje nawet dozór mienia czy pomoc prawną.

Wzmożony ruch sprzedażowy przed Wielkanocą to nie tylko więcej klientów. To także więcej okazji do wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. Przykładowo, klient może poślizgnąć się lub potknąć w sklepie i złamać nogę. A że konsument jest coraz bardziej świadomy swoich praw, zapewne wystąpi wtedy z roszczeniem o odszkodowanie do właściciela sklepu. W takiej sytuacji przydatne jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Ewentualne świadczenie dla poszkodowanego będzie wypłacane właśnie z tej polisy i nie obciąży rachunku właściciela sklepu. Warto tutaj pamiętać, że w skrajnych przypadkach roszczenia osób trzecich mogą doprowadzić do paraliżu, a nawet zamknięcia sklepu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.