Przedstawiciele Grupy Ambra o Centrum Wina i programie 500 plus

- Rozwijamy się organicznie podążając za potrzebami klientów. Nasza filozofia biznesowa jest zaprzeczeniem koncernowych metod ekspansji. Cały wysiłek kierujemy na poprawianie i doskonalenie oferty - mówi Robert Ogór, prezes AMBRA S.A. Przypomina, że od ponad 25 lat konsumpcja wina w Polsce nieustannie rośnie. W ostatnich 12 miesiącach rynek fine wines (wina powyżej 20 zł) zanotował wzrost ilościowy o 19%, wartościowy o 16%.
- Oczekujemy kontynuacji wzrostowych tendencji sprzedaży w tym cennym segmencie rynku wina. Na całym świecie rośnie liczba miłośników wina, które jest produktem naturalnym i fascynuje ludzi swoją różnorodnością. W globalnej skali wysoka wartość tej kategorii wiąże się z poszukiwaniem wartościowej żywności i napojów, i jest dowodem na bardzo silne przeobrażenie rosnących oczekiwań konsumenckich - podkreśla Robert Ogór.
Zdaniem przedstawicieli Grupy Ambra hitem sezonu letniego będzie cydr. - Sprzedaż prosecco w minionym roku przekroczyła 1 mln butelek 0,75 l. W tym samym czasie Polacy skonsumowali ponad 12 mln litrów cydru - powiedzieli.
Zapytani o to, czy program 500+ może przyczynić się do wzrostu konsumpcji produktów spółki odpowiedzieli: - Z ust rządowych płyną wskazówki o prodemograficznym przeznaczeniu programu 500+. Prodemograficzne działanie napojów alkoholowych jest faktem powszechnie znanym. Reszta równania pisze się sama.