Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przez podatek koszt członkostwa we franczyzie może wzrosnąć

- Nowy podatek z pewnością spowoduje zmiany na polskim rynku retailowym. Jedynie gracze, którzy właściwie zareagują, będą mieli szanse na odniesienie sukcesu w nowym otoczeniu rynkowym - uważa dr Maciej Kraus, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC.

Reklama

Zdaniem Macieja Krausa interpretacja ministra finansów tylko pozornie wydaje się być jasna - jak głosi komunikat „W przypadku sieci handlowych podatek od sprzedaży detalicznej będzie płacony przez franczyzodawców”.

Dalej ministerstwo poinformowało w komunikacie PAP, że „w przypadku sieci handlowych podatek będzie obliczany, pobierany i wpłacany przez franczyzodawców. W przypadku, gdy w skład sieci handlowej wchodzi kilku franczyzodawców, podatek będzie obliczany, pobierany i wpłacany przez właściciela marki handlowej, a w przypadku współuprawnionych do marki – przez wszystkich współuprawnionych proporcjonalnie do posiadanego udziału w marce handlowej”

- Chciałbym zwrócić uwagę, że taka propozycja jest trudna do realizacji w polskim systemie prawnym. Przede wszystkim pod względem podatkowym - jeden podmiot (franczyzodawca) płaci podatek za inny podmiot (franczyzobiorca). Alternatywą byłoby oddzielne opodatkowanie każdego z franczyzobiorców. Ale wtedy większość z nich, ze względu na swoją niewielką skalę, nie spełniałoby kryterium obrotowego i w efekcie uniknęłoby opodatkowania. Myślę, że trudno dziś przewidzieć jak podatek wpłynie na zachowania konkretnych placówek - z pewnością jednak przy ww. interpretacji koszt członkostwa we franczyzie wzrośnie - zauważa nasz rozmówca.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.