PSD: Dzięki Eurocash możemy konkurować z dyskontami

Zarząd Tradisu podkreślił, że projekt sieci Gama będzie rozwijany w dotychczasowej formule, a marka pozostanie zarezerwowana wyłącznie dla spółdzielców.
Nowy zarząd Grupy Tradis podczas spotkania z Radą Prezesów i zarządem Partnerskiego Serwisu Detalicznego potwierdził swoje zainteresowanie dalszym rozwojem projektu PSD i marki Gama. PSD wspólnie ze swoimi Partnerami w najbliższym czasie będzie otwierać kolejne placówki pod szyldem Gama, skupi się także na pozyskiwaniu nowych Spółdzielni do współpracy. Obecnie w całym kraju działa już 18 supermarketów Gama, zaś w projekcie PSD uczestniczy 60 Spółdzielni.
- Eurocash jest firmą która od 1995 r. najwięcej zrobiła dla utrzymania polskiego detalu niezależnego. Ma największą sieć dystrybucyjną w kraju, najlepiej rozwinięte rozwiązania informatyczne, marketingowe, szkoleniowe i merchandisingowe dla małych i średnich sklepów. Jest też jedyną firmą na rynku polskiego hurtu, która dzięki swojej skali może konkurować z wielkimi sieciami dyskontów i hipermarketów, jak Biedronka, Tesco czy Carrefour. Eurocash nie prowadzi własnej sieci detalicznej, działalność koncentruje na wsparciu rozwoju biznesów swoich Klientów zgromadzonych wokół sieci franczyzowych i partnerskich. Szanujemy tradycję polskiego handlu i będziemy bezwzględnie wspierać niezależnych detalistów - powiedział podczas spotkania z PSD Carlos Saraiva, prezes zarządu Tradisu.
Partnerski Serwis Detaliczny będzie się rozwijał w dotychczasowej formule, a spółdzielnie uczestniczące w projekcie będzie łączyć z PSD nie tylko umowa handlowa, ale również wpływ na strategię i rozwój. Kwestie handlowe pozostaną bez zmian, jednak sukcesywnie będą wdrażane lepsze ceny wynikające z efektu synergii, po połączeniu Eurocash i Tradis.
- Cieszymy się, że po ponad roku niepewności rozpoczynamy zupełnie nowy rozdział w działalności PSD i współpracujących z nami Spółdzielni, działając w ramach największej grupy dystrybucyjnej w polskim handlu. Dzięki temu możemy się skoncentrować na rozwoju projektu i spełnić obietnice dane Spółdzielcom. Wyniki Spółdzielni, które już działają w naszym projekcie jasno pokazują, że przy naszych rozwiązaniach mogą one skutecznie poprawiać obroty i generować atrakcyjne zyski - mówi Małgorzata Więch, członek zarządu PSD SA.
Rolą Grupy Eurocash, jako strategicznego partnera spółdzielni, jest natomiast dostarczenie atrakcyjnej oferty handlowej, wspartej przez najwyższej jakości usługi logistyczne, a także pomoc spółdzielniom w modernizacji placówek, szkoleniu personelu, czy negocjowaniu cen usług i materiałów eksploatacyjnych.
- Na polskim rynku nie ma drugiego takiego projektu jak PSD, który w tak pełnym zakresie i z sukcesem wspierałby rozwój spółdzielczości. Czas grup zakupowych, które nic nie zmieniają dla konsumenta i nie są efektywne, już się skończył. By konkurować z potężnymi graczami potrzeba nam silnego partnera i kompleksowych rozwiązań, a to wszystko może nam zagwarantować Eurocash - mówi Wojciech Gach, przewodniczący Rady Prezesów PSD.
Zarząd Tradisu podkreślił, że projekt sieci Gama będzie rozwijany w dotychczasowej formule, a marka pozostanie zarezerwowana wyłącznie dla spółdzielców.
Koncepcja sieci Gama powstała w 2010 roku z inicjatywy PSD i Spółdzielni Partnerskich, a już w czerwcu 2011 w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod tym szyldem. Sieć bazuje na sklepach już działających oraz nowootwieranych w ramach spółdzielni współpracujących z PSD.