PSH Lewiatan: będziemy dzielić się wiedzą z franczyzobiorcami, ale oczekujemy dyscypliny


Prezes PSH Lewiatan: W czasach niepewności chcemy dać naszym partnerom bezpieczeństwo
- Każdy z nas oczekuje w tym zwariowanym świecie stabilizacji i bezpieczeństwa. My chcemy to zapewnić naszym partnerom biznesowym. Sytuacja naszego sektora jest obecnie kształtowana przez zmiany globalne jak pandemia, wona w Ukrainie czy zmiany legislacyjne, które dzieją praktycznie z dnia na dzień. To czarne łabędzie naszego biznesu. Wpływają na pogorszenie nastrojów konsumenckich. Gospodarka i rynek są w samym środku niepewności. Jednak kanały w których działa PSH Lewiatan rosną szybciej, niż rynek. Lokalne supermarkety i małe sieciowe sklepy radzą sobie dobrze - mówił Robert Rękas, prezes zarządu PSH Lewiatan.

Czytaj więcej
Eurocash "dozbraja" swoich franczyzobiorców
Nowy mały format Lewiatan prawie gotowy
Andrzej Izraelski, dyr. handlowy sieci Lewiatan, przypomniał strategię sieci z poprzednich lat i opowiedział o jej realizacji.
Nowy koncept sklepu, nowe środowisko technologiczne, cyfrowe wsparcie dla franczyzobiorców oraz wzmocnienie interakcji z klientami - to założenia poprzedniej strategii PSH Lewiatan, która opierała się na haśle "Zmieniamy się, by pozostać sobą". Strategia opierała się na: nowym środowisku technologicznym; wzmocnieniu interakcji z konsumentem, dopasowaniu formatu do oczekiwań konsumenta, cyfrowym wsparciu dla przedsiębiorców.
W planach PSH Lewiatan pojawił się również punkt o nowym koncepcie sklepów. Projekt ma się opierać o segmentację sklepów dopasowanych do potrzeb konsumenta. Oferta będzie kierowana do mniejszych placówek, w formacie, który realizuje zakupy przy okazji. - Nadal testujemy nowy format, ale niedługo przedstawimy finalną koncepcję - zapowiedziano podczas dzisiejszej konferencji.

PSH Lewiatan: Mniej sklepów w sieci, ale radzą sobie lepiej
Firma podsumowała również 2022 r. Najważniejsze dane to: obrót detaliczny na poziomie 13,3 mld zł (+14,4 proc.); 3196 sklepów na koniec grudnia; 206 nowych placówek oraz 1 mld zł sprzedaży detalicznej marki własnej. Liczba sklepów zmniejszyła się w porównaniu do poprzedniego okresu. Zarząd tłumaczy to poprawą jakości w sieci.
Nowa strategia PSH Lewiatan na lata 2023-25
Nowa strategi opiera się m.in. na:
- Precyzyjnej komunikacji z klientem
- Programie Mój Lewiatan 2.0 (rozbudowa aplikacji o nowe funkcje m.in. kupony na kolejne zakupy), plakaty elektroniczne w sklepach
- Nowym systemie rekomendacji asortymentowej w sklepach (od II kw. 2023 r.)
- Lepszym pozycjonowaniu cenowym (najważniejsze kategorie mają być konkurencyjne cenowo do dyskontów)
- Konwersji formatów sklepów na segmenty
- Marce własnej (wspólna marka własna "Ale dobre" dla całej sieci i marka własna dla poszczególnych formatów)
- Ustalonych standardach sieciowych (dyscyplina realizacji)
- Efektywności organizacyjnej (podział kompetencji)
- Lepszemu wykorzystaniu zebranych danych o klientach i ich zachowaniach
- Skuteczniejszej wewnętrznej komunikacji (Lewiatan biznes)
- Rozszerzeniu zakresu wymiany informacji z partnerami biznesowymi
- Nowej platformie zadaniowej
- Realizacji programu "Lokalnie odpowiedzialny" (programy: energooszczędny sklep; wybieram lokalnie; urodzeni przedsiębiorcy)
Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 roku z inicjatywy 10 hurtowników, którzy utworzyli konsorcjum zakupowe w obawie przed konkurencją zagranicznych sieci handlowych, masowo wkraczających wówczas na polski rynek. Dziś sieć Lewiatan liczy ponad 3200 placówek handlowych prowadzonych przez 2100 niezależnych przedsiębiorców.