Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ranking franczyzodawców: Czas na Herbatę wśród najlepszych

Dziennik Gazeta Prawna przebadał151 sieci franczyzowych funkcjonujących w dziesięciu branżach, w tym m.in. spożywczej. Zdaniem gazety zwycięzcą rankingu w tej kategorii została sieć Czas na Herbatę (otrzymała maksymalną ilość 7 punktów). Zaraz za nią uplasowały się sieci Dobre Wina, Bacówka oraz Dobrewina.pl., które zdobyły po 6 punktów.
Reklama

Franczyzodawcy, tacy jak Carrefour, czy Milea uzyskali po 5 punktów, mimo, że koszty inwestycji nie przekraczały w ich przypadku 100 tys. zł. Wedug "DGP" sieci straciły punkty za nie informowanie o opłatach franczyzowych lub ich pobieranie oraz za dłuższy niż 2 lata okres zwrotu z inwestycji.

Gazeta zastowała następujące kryteria punktowania: pierwsze punkty można było zdobyć za koszty inwestycji - im były one niższe tym  więcej punktów otrzymywała sieć  (wkład do 100 tys. zł to 4 punkty, 101-150 tys. zł - 3 punkty, 151-200 tys. zł - 2 punkty, 201-240 tys. zł - 1 punkt, powyżej 240 tys. zł - 0 punktów). Kolejny punkt był przyznawany za brak opłat dodatkowych oraz za zwrot z inwestycji w okresie nie dłuższym niż 2 lata. Po 0,5 punktu otrzymywały te sieci, które mogły się już pochwalić więcej niż dwoma własnymi placówkami oraz więcej niż pięcioma franczyzowymi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum