PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Reklamy zbyt słodkiej żywności znikną ze szkolnych sklepików

Autor: portalspozywczy.pl 7 lipca 2010 12:34

Polska Federacja Producentów Żywności wprowadza Kodeks Reklamy Żywności skierowanej do dzieci. - Dodatkowo firmy zobowiązały się nie prowadzić akcji marketingowych w szkołach oraz przestrzegać zapisów etycznych, które miedzy innymi zabraniają propagowania niezdrowych nawyków żywieniowych, czy też dyskredytują znaczenie urozmaiconej i zrównoważonej diety i aktywności fizycznej - mówi Andrzej Gantner.

- Kodeks przewiduje ograniczenie reklam żywności o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i soli, które nie spełniają narodowych lub międzynarodowych zaleceń żywieniowych - mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Największe firmy żywnościowe zobowiązały się nie reklamować tego typu produktów w przypadku gdy dzieci poniżej 12 roku życia będą stanowiły więcej niż 50 proc. odbiorców danego programu, wydawnictwa, czy też strony internetowej.

Kodeks ma charakter dobrowolny i otwarty. PFPŻ ZP wspólnie z Federacją Konsumentów będzie zachęcać producentów żywności do jego stosowania.

Przestrzeganie zapisów Kodeksu przez największe firmy żywnościowe jest monitorowane w ramach europejskiego Kodeksu EU Pledge.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,49

  • Śr

    7,18

  • Min

    4,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.