Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rośnie rentowność GK Specjał

- 2014 rok był znacząco lepszy niż 2013. Poprawa sytuacji w segmencie hurtowym jest bardzo wyraźna. Zamierzenia realizowane przez wiele miesięcy zaczęły przynosić efekty. Mam tu na myśli zarówno projekty asortymentowe – nabiałowy, czy alkoholowy, jak i inwestycje w logistykę. To spowodowało, że udało się nam zmniejszyć koszty, a w efekcie nasza rentowność zaczęła wyraźnie rosnąć - mówi Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał na łamach "Kwartalnika GK Specjał".
Reklama

Mówił Pan, że celem jest osiągniecie rentowności na poziomie 1 proc. Na ile udało się GK Specjał przybliżyć do tego celu?

Trzeba mieć świadomość, że nie jest to perspektywa jednego roku, ale kilku lat. Inwestycje przynoszą efekty, tendencja jest korzystna i to obecnie jest najważniejsze. Z roku na rok wskaźniki, w tym także rentowność, będą coraz lepsze. Tym bardziej przy inwestycjach w e-hurtownię i cały system elektroniczny, który będzie działał coraz efektywniej. Zwłaszcza, iż projekty asortymentowe nie są przecież zamknięte, a poszerzane będą także o nowe kategorie, np. kategorie rybne.

Jaka obecnie część sprzedaży sektora dystrybucji Grupy trafia do franczyzobiorców?

Wraz z rozwojem sieci franczyzowych cały czas zwiększa się ich udział. Liczymy na to, że docelowo wskaźnik ten przekroczy 50 proc. w roku 2017, co pokryje się liczbą ponad 10 tys. sklepów. Dlatego tak istotny jest rozwój zaplecza detalicznego. Naszym celem jest bycie organizatorem sieci franczyzowej, a w drugiej kolejności dystrybutorem. 

W jaki sposób chcecie pozyskać tak dużą liczbę sklepów franczyzowych?

Wyznaczyliśmy trzy ścieżki dojścia do tego wyniku. Pierwsza to tradycyjny rozwój organiczny poprzez przyłączenie się do naszych sieci kolejnych detalistów. Druga to wyjście z naszą ofertą franczyzową poza granice kraju. Właśnie do sieci Nasz Sklep dołącza około 50 sklepów w Anglii. Trzecia zaś to powiększanie sieci poprzez akwizycje, lub fuzje, drogą wymiany akcji i udziałów w już działających na rynku sieciach. Sądząc po trwających obecnie rozmowach ta ścieżka jest bardzo obiecująca. Rozwój organiczny wymaga konkurencyjności oferty franczyzodawcy. Naszym partnerom detalicznym proponujemy nie tylko korzystne warunki handlowe. Zapewniamy przede wszystkich opiekę dedykowanych koordynatorów sprzedaży, regularną obsługę, ale również dobrą logistykę ogólnopolskiego dystrybutora firmy Specjał. Należy przy tym pamiętać, że warunki handlowe to nie tylko proponowane ceny sprzedaży dystrybutora hurtowego, czy organizatora sieci. Gdyby spojrzeć na to z punktu widzenia wszystkich korzyści finansowych jakie zapewniamy detaliście, to jesteśmy wyraźnie konkurencyjni. Chodzi o to, że sumując z jednej strony warunki zakupu towaru przez detalistę, z drugiej zaś wielkość wypłacanego mu retra uzyskujemy taki poziom opłacalności, jakiej nie jest w stanie zapewnić prawdopodobnie nikt inny. Przekonujemy franczyzobiorców także tym, iż proponowane przez nas metody uporządkowania sklepu i półki oraz wykorzystania planogramów pozwalają wyeliminować szereg błędów i zbędnych kosztów. Mocno inwestujemy w ludzi - tylko w styczniu tego roku zwiększyliśmy liczbę koordynatorów sieci do ponad 100 osób, przyjmując kilkudziesięciu nowych pracowników. A więc kolejne inwestycje i związane z nimi koszty.

Więcej w "Kwartalniku GK Specjał"

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.