Sieć Gama otwiera średnio trzy placówki miesięcznie

- Nasi klienci bardzo pozytywnie odbierają zmiany wynikające z wprowadzenia w naszych placówkach standardów sieci Gama. Optymizmem napawają również wyniki ekonomiczne. Gama to sprawdzony projekt, dlatego docelowo w Chełmie będzie działać siedem placówek tej sieci - mówi Krzysztof Zając, prezes zarządu Społem PSS w Chełmie.
Chełmska spółdzielnia posiada obecnie cztery placówki działające pod szyldem Gama. Dwie Gamy działają w Lubartowie, po jednej w Zakopanem, Bielsku Podlaskim, Wałczu, Wodzisławiu Śląskim, Kołobrzegu, Hajnówce, Kielcach i Końskiem. Kilka kolejnych supermarketów powstanie do końca grudnia, a przyszły rok Gama chce zamknąć liczbą 100 placówek.
- Każdego tygodnia w sieci Gama oferujemy kilkadziesiąt produktów w stale niskich cenach i kilkadziesiąt kolejnych produktów objętych promocjami. Obecnie, wspólnie z naszym dostawcą strategicznym - firmą Tradis, przygotowujemy dla sieci Gama i naszych spółdzielczych partnerów kolejne narzędzia sprzedażowe - listy top produktów, zakupy dealowe, pracujemy także nad projektem marki własnej. Kilkadziesiąt produktów marki własnej z najniższej cenowo półki chcemy zaoferować spółdzielniom już na początku przyszłego roku. Wszystkie te działania umożliwiają konkurowanie na rynku nawet z największymi jego operatorami - mówi Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD SA.
Koncepcja sieci Gama powstała w ubiegłym roku. Jej celem było wyróżnienie sklepów spółdzielczych na polskim rynku, podniesienie jakości funkcjonowania placówek Społem oraz integracja spółdzielni współpracujących z PSD. Sieć powołali wspólnie polscy spółdzielcy i spółka Partnerski Serwis Detaliczny z Grupy Tradis, a jej powstanie było poprzedzone badaniami przeprowadzonymi specjalnie na potrzeby spółdzielni. Uwzględniały one m.in. typologie i zróżnicowane potrzeby poszczególnych grup klientów sklepów spożywczych, a także reakcje na konkretne projekty wizualizacji.
Sieć Gama bazuje na placówkach już działających oraz nowootwieranych w ramach spółdzielni współpracujących z PSD. Ma pomóc spółdzielcom w podtrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, a jednocześnie umożliwić pozyskanie nowych - głównie osób młodych, oczekujących szerokiego wyboru oraz szybkiej, kompleksowej obsługi.