Sieci handlowe zawyżają ceny produktów ekologicznych nawet o kilkaset procent
Produkty ekologiczne są smaczne i zdrowe, ale też bardzo drogie. Jak się okazuje przechodząc drogę od producenta do konsumenta zyskują na cenie ekstremalnie nawet kilkaset procent - i co ważne sami producenci nie maja na to większego wpływu.
Sytuację wyjaśnia Kazimierz Snieżek prezes jedynej na południu Polski ekologicznej mleczarni w Jasienicy Rosielnej. - W tej chwili rolnicy narzekają, bo nie ma bezpośredniej dopłaty za produkt ekologiczny. My w spółdzielni dopłacamy 10 proc. do normalnej ceny. Nie jest to dużo, bo jako producent, chcemy te produkty ekologiczne promować u przeciętnego konsumenta - wyjaśnia prezes.
W ofercie spółdzielni z produktów ekologicznych można znaleźć mleko 2 proc., masło i twaróg. - Wybraliśmy podstawowy asortyment, żeby każda matka mogła go kupić i dać swojemu dziecku. Źle przedstawia się sytuacja w szkołach i przedszkolach. Tam są organizowane przetargi i wybierają produkt najtańszy, gorszy jakościowo, przemysłowy - ostrzega Kazimierz Snieżek.
Mleko ekologiczne w ofercie spółdzielni jest o 20 groszy droższe, a masło kosztuje o 3 zł więcej za kilogram. - Dzwonił do nas konsument z Torunia i pytał się czy to prawda, że nasz twaróg w wiaderku kosztuje 36 zł. Tymczasem my go sprzedajemy po 12 zł - zauważa prezes. Przy takiej polityce handlowej trudno będzie upowszechnić zdrowe produkty - dodaje.
Według sondażu TNS ponad 1,5 mln czyli jedynie 4 proc. Polaków kupuje żywność ekologiczną regularnie, a kolejne 26 proc. kupuje sporadycznie, jednocześnie deklarując, że chciałoby kupować ją częściej - ale jest za droga.

-
Ola 2014-06-03 15:26:06
Nie ma żadnej gwarancji ,że produkt jest ekologiczny!Ekologiczny produkt mam, jak sama go wyhoduję. Nigdy nie kupuję tych niby ekologicznych produktów.
- 16:18 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 14:18 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 12:46 MRPiT: wnioski o pomoc z nowej Tarczy można składać od 26 kwietnia
- 12:19 Prezes VRG: Oczekujemy powrotu do normalnej działalności w drugiej połowie...
- 11:59 14 tys. punktów odbioru Poczty Polskiej. Nowe w sklepach Eurocashu
- 11:51 W Poznaniu ruszyła kampania „Sprzedajemy Odpowiedzialnie”
- 11:48 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
- 09:06 Pointpack: Przychody za I kwartał wyniosą ponad 10 mln zł
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.