Społem Białystok: Własna produkcja daje nam przewagę nad dyskontami

- Z zasady nie dokonujemy przejęć obcych lokalizacji natomiast naszym celem jest ustawiczny rozwój sieci dlatego też poszukujemy nowych lokalizacji pod sklepy. Nie jest to łatwe zadanie na lokalnym rynku, gdzie większą siłę przebicia mają sieci dyskontowe. Corocznie staramy się otwierać nowe placówki. Strategia, którą kierujemy się w codziennej działalności oraz w działaniach konkurencyjnych polega na kierowaniu do nabywcy kwintesencji jakości własnej produkcji oraz wysokiego poziomu obsługi i szerokiej oferty towarowej - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Janusz Kulesza, zastępca prezesa zarządu PSS Społem w Białymstoku.
- Te trzy elementy pozwalają budować nam przewagę konkurencyjną i realnie konkurować z gigantami. W ramach działań handlowo-promocyjnych PSS Społem Białystok niezmiennie realizuje strategię obrony udziału w rynku. Polega to na dążeniu do utrzymania obecnej pozycji oraz jej umacnianiu. Na płaszczyźnie produkcyjnej staramy się realizować strategię lidera rynkowego. Dotyczy to zwłaszcza produkcji piekarskiej. Jesteśmy jednym z największych producentów pieczywa w regionie - mówi Janusz Kulesza.
Jak dodaje, Spółdzielnia prowadzi permanentne badania marketingowe oparte na obserwacji i monitorowaniu oferowanego do sprzedaży asortymentu, porównywaniu poziomu cen, porównywanie walorów smakowych i organoleptycznych wyrobów. - Wnioski z obserwacji pomagają nam doskonalić nasz asortyment oraz produkty, tworzyć koncepcje promocyjne oraz dostosowywać poziom cen na wybrane grupy towarowe do poziomu oferowanego przez konkurencyjne firmy. Dbamy o to aby oferowany produkt spełniał najwyższe wymogi jakościowe. Stawiamy na produkty markowe, znane i wysoko oceniane przez klientów. Rozwijamy przede wszystkim grupy towarów świeżych, które stanowią domenę naszej działalności handlowej: mięso świeże i wędliny oraz garmażerkę, ryby, pieczywo, nabiał, owoce i warzywa. Nasza uwaga skierowana jest przede wszystkim na doskonałą jakość i świeżość tych grup. Mamy w tych grupach przewagę konkurencyjną nad „sieciówkami” i to jest naszym niezaprzeczalnym atutem. Dobra marka, mianem której określane są nasze wyroby dają nam wysoką lokatę u odbiorców finalnych - wyjaśnia Janusz Kulesza.
I dodaje: - W ramach prowadzonej polityki cenowej dbamy o kształtowanie cen na średnim poziomie rynkowym, w korelacji z wysoką jakością i świeżością produktów oraz wysokim poziomem obsługi. W sieci sklepów od lat prowadzimy program rabatowy dla stałych klientów. Obecnie przygotowujemy się do wdrożenia nowoczesnego programu lojalnościowego. Jesteśmy przekonani o słuszności rozwiązań lojalnościowych z uwagi na duży udział w strukturze grupy stałych klientów.
W ramach wspierania sprzedaży wydajemy systematycznie gazetkę promocyjną, stosujemy sezonowe obniżki i wyprzedaże. Prowadzimy kampanie medialne z szerokim wykorzystaniem wszystkich lokalnych mediów (internet, radio i telewizja lokalna, outdoor). Spółdzielnia corocznie inwestuje w rozbudowę posiadanej infrastruktury, parku maszynowego oraz odświeżanie wizerunku sieci. Wydatki na te cele sięgają rocznie kilkunastu milionów złotych Co ważne są finansowane z własnych, wypracowanych przychodów, bez kredytowania. W naszej ocenie inwestycje to najlepsza droga do rozwoju sieci, pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania wartości koszyka - mówi Janusz Kulesza.
Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem” w Białymstoku założona została już u schyłku XIX wieku w roku 1897. Dziś działa na terenie miasta Białystok, posiada 34 sklepy (łączna powierzchnia użytkowa ponad 28 tys. mkw.), dwie piekarnie, ciastkarnię, zakład przetwórstwa mięsnego i zakład produkcji wyrobów garmażeryjnych, w których odbywa się produkcja na potrzeby własnej sieci i sprzedaży zewnętrznej. Spółdzielnia prowadzi także lokale gastronomiczne: trzy bary szybkiej obsługi (jest w trakcie oddawania do użytku kolejnego) oraz centrum konferencyjno - bankietowe Centrum Astoria. Firma jest producentem wielu uznanych wyrobów piekarskich, ciastkarskich, mięsnych i garmażeryjnych. Jako jedna z pierwszych firm w regionie rozpoczęła w 2002 roku wdrażanie do całego obszaru swojej działalności systemu HACCP. Piekarnia posiada system ISO 22000.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
Karol 2016-07-16 09:09:30
Zapraszam do wykorzystania e-commerce jako możliwości zwiększenia sprzedaży
- Sb 17:12 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
- Sb 13:11 Rzecznik MŚP przeciwny dokręcaniu mandatowej śruby przedsiębiorcom
- Sb 11:26 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- Sb 10:24 Kraska o obostrzeniach od 1 lutego: jakieś poluzowania wystąpią
- Sb 10:16 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:37 Nawet 20 tys. lokali gastronomicznych wznowiło działalność po 18 stycznia
- Pt 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.