Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sprzedaż Eurocash w I półroczu wyższa o 22 proc.

W II kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash sięgnęła 5,18 mld zł i była o blisko 21 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. W całym I półroczu br. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 9,79 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 22 proc. rok do roku.
Reklama

Wzrost sprzedaży to głównie efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także rozwoju organicznego. Mimo trudnych warunków rynkowych i głębokiej deflacji (2,9-proc. spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych w I półroczu br.), Grupa zanotowała również kilkuprocentowy wzrost sprzedaży bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 513,7 mln zł (12,1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku), a w całym I półroczu br. prawie 933 mln zł (wzrost o 11,4% rok do roku). EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w II kwartale tego roku wyniosła 114 mln zł (+13% r/r), a narastająco za 6 miesięcy 2015 r. prawie 156 mln zł (+9,4% r/r).

Skonsolidowany zysk netto Grupy Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 51,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Zysk netto wypracowany w całym I półroczu tego roku sięgnął 48,5 mln zł wobec 50,7 mln zł w I połowie 2014 r.
W II kwartale 2015 r., podobnie jak w pierwszych trzech miesiącach br., Grupa Eurocash znacząco poprawiła przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W całym I półroczu tego roku przepływy operacyjne sięgnęły 560 mln zł, co pozwoliło Grupie istotnie zmniejszyć zadłużenie, mimo wypłaty prawie 110 mln zł dywidendy w czerwcu br.

Większy udział papierosów i wyrobów tytoniowych w sprzedaży Grupy Eurocash po przejęciu spółki Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera) oraz utrzymująca się presja cenowa przełożyły się na nieznaczny spadek wskaźników rentowności w porównaniu z ubiegłym rokiem. W ujęciu bezwzględnym, w II kwartale 2015 r. Grupa zanotowała natomiast wyraźny wzrost zysków na każdym poziomie rachunku wyników. W okresie kwiecień-czerwiec 2015 r. zysk brutto na sprzedaży wyniósł 513,7 mln zł (+12,1% rok do roku), EBITDA przekroczyła 114 mln zł (+13,1%), a skonsolidowany zysk netto wyniósł 51,6 mln zł (+4,6%).

– Dzięki poprawie efektywności zarządzania kapitałem obrotowym i optymalizacji poziomu zapasów, w II kwartale br. ponownie osiągnęliśmy wysokie dodatnie przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej – wyniosły 466 mln zł wobec 288 mln zł w analogicznym okresie 2014 r. Pozwoliło nam to istotnie obniżyć zadłużenie Grupy, mimo wypłaty w czerwcu tego roku blisko 110 mln zł dywidendy za 2014 rok. W rezultacie, na koniec I półrocza 2015 r. dług netto był na komfortowym dla nas poziomie 1,2-krotności EBITDA – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest ponad 12 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum