Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Targowiska zabierają klientów hipermarketom

Tylko Włosi kupują częściej na bazarach niż Polacy. Naszym targowiskom nie zagroził nawet e-handel. One same zabierają natomiast klientów hipermarketom - pisze "Rzeczpospolita".
Reklama
Dane GUS wskazują wyraźnie, że targowiska ani nie tracą, ani nie zyskują w ostatnim czasie. Stałych, czyli tych funkcjonujących przez cały rok jest 2,2 tys. w całej Polsce. Tymczasowych otwiera się aż 6,5 tys.

Według "Rz" przez bazary przechodzi nawet kilkanaście miliardów złotych rocznie, co daje wynik rzędu 1,7 proc. całej sprzedaży detalicznej. Daje nam to drugie miejsce w Europie.

Choć 1,7 proc. nie robi wrażenia, to gazeta wyjaśnia, że to mniej więcej połowa całego handlu internetowego. Poza tym dane mogą być niedoszacowane, bo przecież większość transakcji na targowiskach to szara strefa.

Bazary zaczynają też korzystać z mody na zdrową czy nieprzetworzoną żywność. Według badań UOKiK aż 47 proc. Polaków traktuje targowiska jako pierwsze miejsce do zakupu warzyw i owoców. 30 proc. kupuje tam mięso.Tyle samo osób według badań firmy PMR się tam ubiera.

Największym wrogiem dla targowisk są dziś dyskonty - pisze "Rz". To one niskimi cenami i bliskością osiedli mieszkaniowych podbierają klientelę. Z drugiej strony Polacy coraz rzadziej wybierają zakupy za miastem w dużym hipermarkecie. To właśnie ich klientela przeniosła się częściowo na bazary.

Warto dodać, że od kilku lat trwa też proces wizerunkowej zmiany tego rodzaju handlu. W ramach rządowego programy "Mój rynek'" odnowione zostać ma kilkaset targowisk. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.