Tarsmak: W święta częściej sięgamy po produkty premium

- Święta to dla producentów okres pełnej mobilizacji, a uzyskanie optymalnych wyników wymaga pełniejszego współdziałania wszystkich komórek organizacji. Jednak te odpowiedzialne za sprzedaż i dotarcie z produktem do klienta ostatecznego wymagają w tym okresie największej elastyczności i zaangażowania - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak.
Obecność produktu na półce to warunek podstawowy. Aby trafił on do koszyka klienta potrzebne są dodatkowe zabiegi, które ostatecznie wpłyną na decyzje zakupowe. - Zapewnienie atrakcyjnej ceny, optymalizacja ekspozycji produktów na półce, standach reklamowych czy stojakach oraz właściwe oznakowanie, opisanie i oklejenie to czynniki decydujące. Dbałość o dodatkowe oznaczenie - np. plakaty, woblery reklamowe również przekłada się na wymierne wyniki sprzedaży. Działania merchandisingowe wspierane są coraz częściej animacjami, degustacjami czy akcjami samplingowymi - wyjaśnia Wiesław Sarad.
Droga produktu z zakładu produkcyjnego do koszyka klienta przebiega przez wiele etapów, z których każdy pełni określoną rolę. - W dobie silnej konkurencji rynkowej uzyskanie przewagi konkurencyjnej wymaga zaangażowania właściwych narzędzi, aby skuteczniej dotrzeć do konsumentów. Jednym z nich jest aktywność reklamowa, przekładająca się na popularyzację marki i produktów w przestrzeni medialnej. W roku 2015 najwyższy wolumenowy wzrost wydatków na reklamę odnotowany został w przypadku sektora żywności, którego dynamika wyniosła ponad 16%. Najaktywniejsze reklamowo w 2015 r. były kategorie: czekolada i wyroby czekoladowe. Drugą kategorią żywnościową pod względem aktywności były przetwory i przyprawy - dodaje nasz rozmówca.
W okresie świątecznym wśród konsumentów zdecydowanie rośnie apetyt na lepsze jakościowo artykuły spożywcze. - Wówczas częściej sięgamy po droższe, ale smaczniejsze produkty, sporządzane według tradycyjnych receptur. W naszej kategorii produktów tradycyjny majonez, sos tatarski, sos czosnkowy i musztarda to produkty, których nie powinno zabraknąć na świątecznym stole. Mając na uwadze preferencje zakupowe klientów, warto zadbać, aby w ofercie sklepu znalazły się zarówno produkty z półki premium, jak i produkty tradycyjne, na które nie zabraknie klientów.
Święta w Polsce są mocno związane z tradycją, dlatego w tym okresie również produkty regionalne notują znaczne wzrosty sprzedaży i należy zadbać o ich dostępność - mówi Wiesław Sarad.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 11:48 GIS ostrzega przed używaniem trzepaczki do piany z poliamidu z Pepco
- 11:44 Stokrotka ma 730 placówek. Plan otwarć - 120 sklepów
- 11:26 EY: Ponad połowa firm zrezygnowała z inwestycji z uwagi na pandemię
- 11:16 Danone szuka prezesa
- 10:59 ZP PPS: e-sprzedaż alkoholu ratunkiem dla regionalnych przedsiębiorców i...
- 10:51 Tedi i Monnari otworzą się w Dekadzie Nysa
- 10:46 Horban: Jest szansa, że spędzimy Święta Wielkanocne w "warunkach półlockdownu"
- 10:39 Ekspert: Dalszy wzrost w e-commerce będzie się opierał na BLIK i płatnościach...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
- 6 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.