PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Terminal wpływa na wzrost wartości transakcji

Autor: dlahandlu.pl 11 czerwca 2010 11:59

O tym jak dobrze wybrać terminal do transakcji bezgotówkowych, tak by służył nie tylko klientom, ale był także użyteczny i dochodowy dla punktu handlowego radzą przedstawiciele Polcard i FirstData.

„Prowadzę pizzerię, od niedawna dopiero mam zainstalowany terminal. Widzę kilkuprocentowy wzrost sprzedaży tylko przez to, że przyjmuję płatności kartą" - mówi Krzysztof Bielech z Bydgoszczy, właściciel małego lokalu gastronomicznego. Ten trend potwierdzają badania, wg. których klient płacący kartą z reguły wydaje 20-30% więcej niż w przypadku płatności gotówką.

W Polsce nadal statystyki pokazują, że nie płatności kartą nie są popularne: na milion Polaków przypada tylko 5,5 tys. punktów usługowych z terminalami.

By zainstalować terminal trzeba podpisać umowę z centrum rozliczeniowym. W większości przypadków jest to umowa o dzierżawę i obsługę terminala oraz rozliczanie transakcji. Właściciel lokalu musi zapewnić zasilanie energetyczne i dostęp do usług GPRS. Podłączeniem terminala oraz przeszkoleniem pracowników zajmuje się centrum rozliczeniowe. Instalacja terminala jest bezpłatna, płaci się za jego obsługę serwisową, a miesięczny koszt dzierżawy urządzenia wyliczany jest indywidualnie dla każdego klienta i zależy przede wszystkim od szacowanego poziomu obrotów oraz od typu terminala i wybranego sposobu komunikacji terminala z centrum autoryzacyjno-rozliczeniowym. Lokal handlowy będzie płacił od każdej transakcji prowizję na rzecz agenta rozliczeniowego. Wysokość prowizji będzie również uzależniona od obrotów realizowanych na karty w danym punkcie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7952

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,64

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.