Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Tworzenie półki z nabiałem

Produkty nabiałowe to jeden z podstawowych produktów żywnościowych, kupowanych prawie codziennie, w związku z tym regały z tymi produktami powinny się znajdować w końcu sklepu, tak aby konsument w drodze zapoznał się z jak największą częścią oferty sklepu.
Reklama

Ekspozycja powinna być podzielona na dwie strefy: w ladzie chłodniczej wystawiamy sery ( białe i żółte), jogurty i kefiry, tłuszcze twarde ( masło i mixy do smarowania). Mleko i śmietankę UHT możemy wystawić w sąsiadującym z ladą regale - miejsce w chłodni jest kosztowne w utrzymaniu a te produkty nie wymagają przechowywania w niskiej temperaturze. 

Półka musi stwarzać wrażenie obfitości, pojedyncze sztuki produktów mogą tylko odstraszać, a nie zachęcać do zakupu. Klienci nie chcą kupować „resztek”!

Ze względu na krótkie terminy ważności dokładając towar bezwzględnie należy przestrzegać zasady „FIFO”, czyli pierwsze weszło – pierwsze wyszło.

W branży nabiałowej bardzo często pojawiają się na rynku nowości. Produkty testowane powinny zajmować ok.  5% powierzchni i powinny być umieszczone w pobliżu dobrze rotujących markowych artykułów.

W ekspozycji nabiału duże znaczenie ma marka produktu dlatego ważne by  ekspozycja w ramach jednego rodzaju produktu była zblokowana markami. A nie np. smakami.

Przy eksponowaniu serów wyróżnia się dwa rodzaje ekspozycji  - półka samoobsługowa, gdzie umieszcza się produkty zapakowane i półka delikatesowa, z serami na wagę. Sery układa się według gatunków z ogólnym podziałem na białe i żółte. Jeżeli sklep w ramach ekspozycji delikatesowej oferuje kilka marek jednego gatunku, to powinny stać obok siebie. Ekspozycję z serami z górnej półki można wzbogacić rekwizytami – najlepsze w tym przypadku są materiały kojarzone z naturą np.: drewno, len, można też postawić butelkę czerwonego wytrawnego wina.

Kolejną kategorią są tłuszcze twarde, które powinny być ułożone według zastosowania, np.: masło, mixy, margaryna.
Układ mleka - według zwartości tłuszczu,  bo tym kierują się klienci przy dokonywaniu wyborów.

Ważne by zachować ciągłość oferty. Z badań konsumenckich wynika, że nabiał jest często zakupem planowanym i jego brak może zniechęcić klienta do zakupów w tym właśnie sklepie.

Aby podkreślić właściwości produktów należy zastosować właściwy kolor oświetlenia i tak przy serach żółtych powinno to być ciepłe światło ( żółte), przy białych, mlekach i jogurtach raczej białe, podkreślające świeżość. Dodatkowo w lodówkach, ladach chłodniczych powinno się stosować światło punktowe, ponieważ ścianki lodówek ograniczają dostęp światła ogólnego. Meble i lodówki  powinny być w kolorze białym lub niebieskim , ponieważ te kolory kojarzą się ze świeżości i czystością, która w tej kategorii musi być bezwzględnie utrzymywana.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.