Ustawa o monitoringu: Handlowcy obawiają się dodatkowych obowiązków i kosztów
Projekt założeń do projektu ustawy o monitoringu wizyjnym z 7 lipca 2014 r. przedstawiło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Znajduje się on obecnie w konsultacjach społecznych. Najwięcej uwag i obaw na tym etapie mają handlowcy. Wynikają one z niedoprecyzowania zapisów, co może się przełożyć na nadmierne obowiązki oraz dodatkowe koszty dla sklepów - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Przykładem może być pkt 1.2 projektu ograniczający uprawnienia osób zarejestrowanych przez monitoring w zakresie prawa wglądu do przetwarzania informacji.
Karol Stec z departamentu prawnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji uważa, że ten zapis powinien być bardzo precyzyjny, inaczej sklepy będą musiały informować każdego nagranego klienta o jego prawach. Ale też i klienci będą mogli żądać od placówki informacji na temat przetwarzania danych. Grozi to sparaliżowaniem pracy - pisze "DGP".
Dodatkowe obowiązki na handlowców mogą też zostać nałożone w związku z pkt 3 założeń. Zgodnie z nimi administrator systemu monitoringu ma prowadzić ewidencję osób upoważnionych do dostępu do niego oraz wskazać pracownika odpowiedzialnego za usuwanie obrazu. Problem będą miały sklepy korzystające z usług agencji, w których bardzo często zmieniają się ochroniarze.
Nowe propozycje mogą się też wiązać z dodatkowymi kosztami dla sklepów. Wprowadza on bowiem obowiązek zapewnienia archiwizacji zapisów z monitoringu na sprzęcie produkowanym przez różnych producentów. Ponieważ sklepy używają analogowych i cyfrowych systemów zapisu obrazu, dostosowanie się do tego wymogu może oznaczać dla nich wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych - informuje "DGP".

- 17:01 Puda: Polska zaniepokojona przepisami dot. sprzedaży żywności w Czechach
- 16:52 Badanie: Europejczycy chcą wydawać pieniądze na zwiększanie wygody w domu
- 15:28 Prezes Sfinksa: Jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji
- 15:20 Szykują się zmiany legislacyjne dotyczące zatrudnienia cudzoziemców
- 15:12 Drobiowe kęski pieczone od ZM Pekpol
- 15:08 Przyszłość centrów handlowych. Na horyzoncie zmiany nawyków zakupowych i...
- 15:05 Aryzta korzysta z palet CHEP
- 14:57 IKEA: w ciągu 5 lat zainwestowaliśmy w Polsce 4,5 mld zł
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służewiec), Bełdan, 48.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Stanisława Dubois, 62.36 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Józefa Rostafińskiego, 35.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Stegny), Egejska, 63.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.