VISA i MasterCard - koniec duopolu w Europie?

Europa to dla Chińczyków jedno z ulubionych miejsc do zwiedzania i robienia zakupów. Goście z Chin najchętniej płacą za granicą swoją kartą UnionPay. Światowa Organizacja Turystyki (WTO) szacuje, że do 2020 roku liczba turystów z Chin podwoi się, osiągając 100 milionów. Pokazuje to potencjał wzrostu UnionPay.
Wraz ze zwiększeniem liczby turystów z Chin, wzrośnie też liczba nabywanych przez nich towarów i usług w Europie. Biorąc pod uwagę siłę nabywczą turystów z Dalekiego Wschodu, na pewno skorzysta na tym branża artykułów luksusowych. Zarobią także domy towarowe, perfumerie, hotele, restauracje i przewoźnicy. - Międzynarodowi i wymagający klienci zawsze chcą płacić preferowaną przez siebie kartą. Dlatego sprzedawcy powinni szybko reagować na te potrzeby. Takie podejście będzie procentować, bo z perspektywy PKB, Chińczycy stanowią drugą na świecie siłę nabywczą - powiedział Sebastian Ramatowski, SIX Payment Services.
SIX Payment Services jest jednym z założycieli UnionPay International Corporation Limited (UPI), powstałego w ramach China UnionPay (CUP) pod koniec 2012 roku. Celem organizacji jest globalna promocja kart UnionPay. W przedsięwzięciu uczestniczą instytucje finasowe z całego świata.