PARTNER PORTALU

W sezonie świątecznym rośnie problem zatorów płatniczych w handlu

Autor: www.dlahandlu.pl 1 grudnia 2011 09:19

W sezonie świątecznym rośnie problem zatorów płatniczych w handlu

Opóźnienia w płatnościach i zatory płatnicze to jeden z 3 najważniejszych problemów sektora MSP. W sezonie świątecznym skala zjawiska rośnie szczególnie wśród dostawców obsługujących handel detaliczny.

Ostatni miesiąc w roku to tradycyjnie najważniejszy miesiąc w roku dla branży handlowej. Obroty w sklepach biją rekordy a dla niektórych kategorii produktowych sprzedaż w grudniu to często niemal połowa rocznego obrotu. O pozycję w sieciach handlowych i wielkopowierzchniowych sklepach walczą dostawcy, dla których ten kanał sprzedaży to główne źródło przychodów. Walka o miejsce na półce to także akceptacja wymagających warunków ze strony odbiorców, którym szczególnie w okresie świąt zależy na jak najniższych cenach dla klientów. Obok ogromnej presji na obniżanie cen pojawia się również oczekiwanie długoterminowego kredytu kupieckiego. Kilkumiesięczne terminy płatności przy dostawach dla sieci handlowych to standardowa praktyka rynkowa.

Współpraca z dużymi odbiorcami sieci detalicznych to szczególnie wyzwanie dla mniejszych firm, nieposiadających znaczącej siły negocjacyjnej. Znajdują się one niejako między „młotem a kowadłem" - z jednej strony zależy im na jak najlepszej współpracy z wielkimi odbiorcami, z drugiej muszą zarządzać swoją płynnością finansową opłacając bieżące koszty funkcjonowania firmy, a także koszty podwykonawców i dostawców. Tymczasem na pieniądze za rekordowe świąteczne zamówienia składane już we niekiedy we wrześniu trzeba czekać czasami nawet do lutego kolejnego roku. Sytuacja ta eskaluje problem zatorów płatniczych. Ze szczególną siłą zjawisko to objawiło się ostatnio w branży wydawniczej i konflikcie mniejszych wydawnictw z siecią salonów sprzedaży.

 - Z prowadzonych przez nas badań sektora MSP „Bibby MSP Index" wiemy, że jedynie 10% firm z tego sektora korzysta z faktoringu. Tymczasem jest to idealne narzędzie dla dostawców obsługujących duże sieci sprzedaży detalicznej. Wdrożenie faktoringu pozwoli na błyskawiczną zamianę należności na gotówkę a co z tym idzie do możliwość spokojnego uregulowania zobowiązań, również w trakcie kluczowego dla branży handlowej sezonu świątecznego. Jako faktor by udzielić finansowania oceniamy przede wszystkim portfel należności, rozproszenie i jakość odbiorców. Dostawcy do sieci detalicznych są, więc atrakcyjnymi klientami faktorów. Również Ci w słabszej kondycji finansowej z zaległościami w ZUS czy US - komentuje Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9526
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,99

  • Śr

    11,62

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.