Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W sklepach będzie rosło znaczenie multimedialnych materiałów POS

W 2013 roku liczba nośników DS (Digital signage, czyli elektronicznych nośników prezentujących informacje i reklamy w sklepie lub centrum handlowym) w Polsce była szacowana na ponad 60 000. Jeszcze w roku 2010 było ich niecałe 20 000. Liczba ta systematycznie rośnie i w roku 2015 ten wzrost na pewno się utrzyma. DS stają się coraz bardziej interaktywne - śledzą ruch użytkownika, reagują na jego gesty, potrafią prezentować różną treść w zależności od tego co się dzieje w okolicy nośnika - prognozuje Anna Przybylska, managing director, Paperhat Poland.
Reklama

Można przypuszczać, że niedługo komunikację przez smarfona będą prowadziły z klientami nie tylko całe sklepy, ale też konkretne materiały POS umieszczone na przykład w hali hipermarketu zachęcające do odwiedzenia konkretnego stoiska. Obecnie materiałów POS w jednym hipermarkecie znajduje się już około kilkunastu tysięcy. Dlatego materiały POS już wykorzystują wszystkie zmysły - odtwarzają muzykę, generują przyjemny zapach i dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem. Firmy, decydując się na druk różnego rodzaju materiałów marketingowych lub POS coraz częściej troszczą się o to, aby takie materiały były wykonane w zgodzie z naturą. Rośnie popularność kartonowych płyt o strukturze plastra miodu, z których można tworzyć dekoracje, meble czy stoiska targowe, które są lekkie, wytrzymałe i stosunkowo tanie w realizacji. Będzie wzrastać popularność drewna jako materiału, z którego wykonane są POSy. 
Uwagi klienta nie można rozproszyć, dlatego materiały wykorzystywane w retail są i będą przede wszystkim proste i funkcjonalne. Będziemy więc obserwować coraz powszechniej stosowane rozwiązania modułowe, które pozwolą tworzyć różne konstrukcje w zależności od potrzeb. Moduły mają wiele zalet - można je wykorzystywać w wielu kampaniach, łatwo można je przebrandować i wreszcie - są łatwiejsze w składowaniu i transporcie.

Do użytku wejdą multimedialne plakaty, które są niewiele droższe od tradycyjnej instalacji, a pozwalają prezentować znacznie więcej treści, są trwalszy, tańsze dla reklamodawcy, który nie musi produkować plakatu i odporne na wpływ światła słonecznego czy warunków atmosferycznych.

Wszystkie te trendy mają ważną cechę wspólną - musi być szybciej, taniej, skuteczniej. Komunikaty trafiające do nas będą coraz lepiej dobrane, będą coraz wyraźniej eksponować produkt lub usługę i wreszcie - będą coraz bardziej interaktywne.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.