Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W tym roku ubędzie 3,8 tys. sklepów spożywczych

W bieżącym roku liczba sklepów w Polsce po raz kolejny spadnie. Z prognoz Euromonitor International wynika, że w całej branży handlowej ubędzie 4,5 tys. placówek, z czego liczba sklepów w samym segmencie spożywczym zmniejszy się o 3,8 tys. - czytamy w "Rzeczpospolitej"
Reklama
Najgorzej radzić będą sobie małe, tradycyjne, sklepy spożywcze, których zniknąć może aż 6,2 tys. Ich łączna liczba spadnie ze 102,7 tys. do 96,5 tys. Handel nowoczesny co prawda będzie się rozwijać, ale wolniej, niż w poprzednich latach. Zwolni rozwój dyskontów i supermarketów, a największe sklepy czeka fala restrukturyzacji. Według Euromonitor International, na koniec obecnego roku nowoczesnych placówek handlowych będzie w Polsce 37,4 tys. w porównaniu z 35 tys. na koniec roku 2014.

Jak pisze "Rzeczpospolita" powołując się na informacje od związkowców, wkrótce restrukturyzacja nastąpić może w polskim oddziale Tesco. Obecnie grupa dokonuje wielkiej reorganizacji swojego biznesu w Wielkiej Brytanii. Michał Sikora, rzecznik Tesco, zapewnia, że na razie do polskiego oddziału firmy nie wpłynęły jakiekolwiek informacje z centrali na ten temat. Zdaniem "Rzeczpospolitej", restrukturyzacji wymaga też sieć Carrefour, która jednak odżegnuje się od zamykania placówek. Francuska sieć w 2015 r. planuje otwarcie przynajmniej dwóch hipermarketów i kilkudziesięciu sklepów franczyzowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.