Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Władze Mokotowa chcą zmniejszyć liczbę punktów z alkoholem

Według najnowszych badań aż 74 procent sprzedawców z dzielnicy było gotowych sprzedać alkohol osobom nieletnim – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie RoPSAN. Władze warszawskiego Mokotowa chcą to zmienić, dlatego rozpoczęły dzielnicową kampanię społeczną pod hasłem "Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru".
Reklama

- Wyniki badań są porażające - mówi Piotr Boresowicz, zastępca burmistrza Mokotowa, odpowiedzialny w dzielnicy za sprawy zdrowia i opieki społecznej. - Mamy do czynienia z dużym problemem. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, że sprzedając alkohol nieletnim, nie tylko łamie prawo, ale także naraża tych młodych ludzi na utratę zdrowia, a nawet życia - dodaje.

Badanie przeprowadzono w 100 losowo wybranych punktach sprzedaży napojów alkoholowych, w tym w 80 sklepach oraz 20 lokalach gastronomicznych. Łącznie dokonano 200 prób zakupu alkoholu. Głównym celem badania była diagnoza rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim na terenie Mokotowa. W każdym z wylosowanych sklepów i lokali dwukrotnie pojawił się "młody audytor" wyglądający na osobę niepełnoletnią, który próbował kupić piwo. Za każdym razem w badaniu uczestniczył również "dorosły audytor", którego zadaniem było zwrócenie uwagi sprzedawcy, gdy ten nie zażądał od osoby wyglądającej na małoletnią dowodu osobistego. Jednym z ważnych elementów badania było sprawdzenie reakcji sprzedawców na interwencję „dorosłego audytora", a także postaw i zachowań świadków sprzedaży osobom wyglądającym na niepełnoletnie.

Spośród 200 prób zakupu w sklepach i lokalach gastronomicznych jedynie w 53 przypadkach (26 procent) sprzedawcy zażądali od "młodych audytorów" - chcących kupić piwo - okazania dowodu osobistego i odmówili sprzedaży alkoholu. Aż 147 podjętych prób zakupu alkoholu (74 procent) zakończyło się sprzedażą alkoholu młodym klientom.

- W ramach prowadzonej kampanii planowane są szkolenia dla sprzedawców i przedsiębiorców, dystrybucja ulotek informacyjnych i plakatów, spotkania z rodzicami, debaty z młodzieżą, spotkania z seniorami oraz z innymi środowiskami. Będziemy chcieli zbudować na terenie Mokotowa międzypokoleniową Koalicję Nieobojętnych na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu - mówi Piotr Boresowicz. - Podsumowanie kampanii nastąpi 6 listopada 2014 r. na konferencji na której m.in. zostaną wręczone certyfikaty "Odpowiedzialny Sklep" placówkom, w których dwukrotnie odmówiono młodym audytorom sprzedaży napojów alkoholowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.