PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Właściciele sklepów przeznaczają zyski na proekologiczne wyposażenie

Autor: dlahandlu.pl 10 czerwca 2010 13:21

W ramach programu ‘Zielony koszyk' realizowanego przez studentów Uniwersytetu Gdańskiego, wyróżnionego ekologiczną nagrodą Unilever, sklepy zwiększają swoje obroty, decydując się na ekologiczną modernizację wyposażenia.

Nagrodzony przez Unilevera program ‘Zielony koszyk' realizowany jest w niewielkich trójmiejskich sklepach spożywczych. Ich właściciele zachęcani są do tego, by 10 proc. obrotu, uzyskanego w ciągu określonych 2 dni, przeznaczyli na proekologiczne rozwiązania w swych placówkach. By ich do tego zachęcić, studenci prowadzą szeroką akcję promującą te sklepy wśród lokalnych konsumentów. Dzięki szerokiej promocji placówki uzyskują wymierne korzyści - zarówno finansowe (zwiększone obroty), jak i wizerunkowe. Dzięki programowi wymieniane są energochłonne lodówki czy żarówki na bardziej energooszczędne.

W ubiegłym roku w akcji uczestniczył jeden sklep, a w bieżącym szesnaście: z Gdańska, Gdyni i Sopotu. Kulminacją projektu ‘Zielony koszyk' są dwa dni, podczas których studenci zapraszają klientów na zakupy w objętych programem sklepach. Podają wówczas do publicznej wiadomości rozwiązania proekologiczne, które zastosowała dana placówka. - Obrót sklepu, który jako pierwszy wziął udział w programie, był większy o niemal 40 proc. w porównaniu ze ‘zwykłym' okresem. 1 000 zł z tej kwoty właściciel przeznaczył na rozwiązania prośrodowiskowe w swoim sklepie. Jednocześnie przedsiębiorca ten zmniejszył zużycie energii o 250 W, co przyczyniło się do oszczędności 12 000 zł w skali roku - mówi Marianna Michalczyk, menedżer projektu z zespołu SIFE z Uniwersytetu Gdańskiego. - Wymierne korzyści biznesowe były jednym z kluczowych argumentów w naszych rozmowach z kolejnymi placówkami. Efektem tegorocznej akcji, zorganizowanej 23 i 24 kwietnia, jest wypracowanie 27 000 zł na rozwiązania prośrodowiskowe w tych sklepach.

W bieżącym roku studenci współpracowali przy ‘Zielonym koszyku' z wyspecjalizowaną instytucją - Pomorskim Centrum Badań i Technologii Środowiska - która przeprowadziła audyty ekologiczne w objętych programem sklepach. Ich efektem były konkretne propozycje zmian. Wśród najczęściej rekomendowanych zaleceń stało się ograniczenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej (w formie czytelnych wskazówek, takich jak np. nieprzysłanianie kaloryferów regałami z produktami).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7623
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,46

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.