Właścicielka F.H.U. Hitpol: Reagując na potrzeby konsumentów umacniamy naszą pozycję

- W dobie rosnącej konkurencji Hitpol staje naprzeciw nieustannie rosnącym wymaganiom konsumentów. Mając to na uwadze równolegle z podniesieniem jakości, kładziemy nacisk na konkurencyjność cenową przy jednoczesnej intensyfikacji akcji promocyjnych.
Na atrakcyjność sieci Hitpol ma wpływ wiele czynników. Oprócz polityki cenowej ważnym elementem wyróżniającym sieć na tle konkurencji jest jej wizualizacja. Na dzień dzisiejszy zakończyliśmy etap remodelingu wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej strategicznych działów branżowych. Działania te mają na celu stworzenie nowoczesnego, a zarazem rodzinnego wizerunku sklepów. Odświeżona wizualizacja ma ułatwić i uprzyjemnić zakupy. Zmiany wizerunkowe wiążą się z dodatkowymi kosztami dla naszych partnerów, stąd sieć partycypuje w kosztach, tworząc programy umożliwiające pozyskanie tych środków. Partnerzy mają możliwość skorzystać z dodatkowych środków finansowych na wdrożenie oprogramowania, montaż elementów wizualizacji, a także retra w ramach obowiązujących porozumień. Dzięki temu możemy premiować tych partnerów, którzy lojalnie współpracują z siecią oraz dostawcami sieciowymi.
Walka z konkurencją to także nieustanne podnoszenie wiedzy. Od sierpnia ubiegłego roku partnerzy są objęci projektem szkoleniowym "Akademia Rozwoju Hitpol", pozwalającym na podniesienie kwalifikacji kadry zarządzającej placówkami handlowymi pod marką Hitpol. Pozwoli to na lepszą komunikację z partnerami oraz ujednolicenie sprawdzonych wzorców we wszystkich sklepach naszej sieci.
Aby uzyskać przewagę konkurencyjną niezbędna jest także nieustanna praca na sklepie. Sieć gwarantuje bezpośrednią opiekę poprzez konsultantów i branżystę. Daje to możliwość stabilnego rozwoju i przyczynia się do wzrostu poziomu oferowanych usług. Należy pamiętać, że warunkiem rozwoju wszystkich uczestników systemu franczyzowego, oprócz czerpania korzyści z promowanej marki, warunków handlowych i doświadczenia budowanej sieci handlowej, jest również współodpowiedzialność i wspólna praca.
Podsumowując: miarą konkurencyjności sieci Hitpol jest zdecydowanie trafne odczytanie potrzeb nieustannie zmieniającego się konsumenta i szybka reakcja na nie. Hitpol stara się więc wspierać placówki handlowe na różnych płaszczyznach. Wspólna polityka cenowa, wizualizacja, szkolenia podnoszące wiedzę franczyzobiorców, a także budowanie lojalności u partnerów i ich konsumentów, to działania, które składają się na konkurencyjność oferty sieci.
Jakie zjawiska są niekorzystne z perspektywy rodzimego handlu?
- Mając na uwadze rozwój dużych sieci nieustannie dążymy do udoskonalania swojej oferty. Duży wpływ na kondycję polskiego rynku ma migracja konsumenta i bezrobocie, co niewątpliwie przyczyniło się do wzrostu jego wymagań. Te dwa zjawiska spowodowały, że zakupy coraz częściej są przemyślane, a dobór produktów w koszyku kierowany jest coraz częściej okazyjną ceną.
Potrzeby konsumenta są jednak w dalszym ciągu bardzo zróżnicowane. Jako lokalna sieć mamy możliwość dostosowania asortymentu do indywidualnych potrzeb regionalnego konsumenta, przez co lepiej trafiamy w jego gust. Franczyzobiorca jest dla nas partnerem do rozmowy, to od niego dowiadujemy się najwięcej o potrzebach konsumentów. Indywidualne podejście do partnerów zapewnia nam najtrafniejsze podejście do jego konsumentów. Bezpośredni kontakt z partnerem daje możliwość mniejszym sieciom szybszego reagowania na potrzeby konsumentów, a monopol dużych sieci jest dla nas dodatkowym motorem działania.
Dlatego też chcąc wyróżnić naszego klienta proponujemy mu szeroką ofertę promocji, program lojalnościowy, a także różnorodność asortymentu, wzbogaconego o lokalne produktach regionalnych producentów. Wszelkie działania skierowane z myślą o konsumencie, wzbudzają jego zaufanie, a tym samym umacniają pozycję sieci Hitpol na rynku.
Czy franczyza jest szansą dla małych, niezależnych sklepów?
Niewątpliwie franczyza to dobre rozwiązanie dla małych niezrzeszonych placówek handlowych, które jak podają media znikają z rynku. Nie są w stanie dorównać ofertą cenową do oferty dużych dyskontów. Obecna sytuacja w sektorze polskiego handlu jest dla nich bardzo trudna, gdyż same nie są w stanie sfinansować zmian niezbędnych do zaspokojenia ciągle rosnących potrzeb klienta.
Jesteśmy przekonani i wierzymy, że oferta naszej sieci jest skierowana dla wszystkich właścicieli, którzy chcą się rozwijać na tym trudnym rynku i szukają optymalnych dla siebie rozwiązań.