PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Wpływ komunikatów marketingowych na klienta jest największy w miejscu sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 12:37

Zdaniem Wojciecha Grendzińskiego z firmy IMS miejsce sprzedaży musi w coraz większym stopniu oddziaływać na wszystkie zmysły klienta, aby mogło przyciągać klientów.

Jego zdaniem marketing sensoryczny to jeden z kluczowych elementów budowania dobrej relacji z klientami. Składa się na nie wyposażenie sklepu, oświetlenie, zapach, dobiegająca z głośników muzyka i komunikaty. Wszystkie te elementy budują przestrzeń, w której klienci chcą przebywać. Z badań wynika, że muzyka wpływa na długość wizyty klienta w sklepie, a zatem pośrednio wpływa także na wynik sprzedaży. - Robiliśmy badania, z których wynika, że zarówno cisza, jak i muzyka niedobrana do charakteru sklepu wpływa na spadek sprzedaży - mówi Wojciech Grendziński.

 Młodzi klienci na zakupach poszukują raczej muzyki pop i rozrywkowej, źle działa na postrzeganie przez nich placówki, muzyka poważna, czy komunikaty z radia, o aferach politycznych, spadkach na giełdzie, czy wzroście kursu walut.

W jego opinii komunikaty marketingowe w miejscu sprzedaży, w którym podejmowane są ostateczne decyzje dotyczące zakupu są najskuteczniejsze. Dlatego własne radio daje szansę na dobranie muzyki do profilu klienta oraz informowanie o promocjach sklepu, programach lojalnościowych, specjalnych akcjach, a także zarabiania na komunikatach, prezentowanych przez producentów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7952

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.