Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wyniki Metro AG: Stabilne przychody i wzrost sprzedaży online sieci Real

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/18 Grupa Metro osiągnęła wzrost sprzedaży like-for-like o 0,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, do 10,1 mld euro. Grupa chce w całym roku obrotowym co najmniej powtórzyć wzrost z poprzedniego roku, czyli o 1,1 proc. Motorem wzrostu ma być segment hurtowy.
Reklama

Wzrost sprzedaży liczony ogółem, w lokalnej walucie wyniósł 1,5 proc., a w euro 0,2 proc.

Metro podało, że w pierwszym kwartale roku 207/2018 wskaźnik EBITDA wyłączający wpływy z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości wzrósł do 608 mln euro, z 565 mln euro w analogicznym okresie poprzedniego roku. Raportowana EBITDA wyniosła również 608 mln euro, czyli tyle samo co rok wcześniej. Zysk na akcję poprawił się do 0,64 euro w porównaniu do 0,34 euro w roku poprzednim.

Zysk operacyjny EBIT Grupy Metro wyniósł 431 mln euro, co oznacza wzrost o 1,2 proc., a zysk dla akcjonariuszy 232 mln euro, czyli o 87,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Metro Wholesale i biznes internetowy Real nadal odnotowują znaczący wzrost. W pierwszym kwartale 2017/18 r. sprzedaż wysyłkowa Metro Wholesale wzrosła  o ponad 28 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 16 proc. udział w całkowitej sprzedaży. Sprzedaż online przez Real wzrosła o około 45 proc. i stanowi obecnie 2 proc. udziału w sprzedaży.

Ogółem sprzedaż Metro Wholesale w pierwszym kwartale 2017/18 r. wyniosła 8,06 mld euro, co oznacza wzrost like-for-like o 1 proc., o 2,3 proc. w lokalnej walucie i o 0,6 proc. w euro. Sprzedaż like-for-like w Rosji spadła o 8,9 proc.

Sprzedaż sieci Real wyniosła 2,05 mld euro i była nieznacznie niższa niż rok wcześniej (2,06 mld euro). EBITDA wyniosła 99 mln euro, wobec 55 mln euro.

- W pierwszym kwartale 2017/18 osiągnęliśmy pozytywny rozwój sprzedaży i EBITDA, wyłączając dochody z transakcji na rynku nieruchomości, pomimo niższej liczby dni sprzedaży niż w roku poprzednim. Ponadto na dochody Metro Wholesale wpłynął spadek sprzedaży w Rosji i ujemne efekty walutowe - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG. - Ogólnie rzecz biorąc, osiągnęliśmy nasze cele dotyczące zysków w pierwszym kwartale i podtrzymujemy nasze wytyczne na rok finansowy 2017/18 – dodał.

Na rok finansowy 2017/18, Metro spodziewa się niewielkiego wzrostu ogólnej sprzedaży, pomimo wciąż trudnego otoczenia gospodarczego. - Dążymy do tego, aby nasza stopa wzrostu przynajmniej odpowiadała wzrostowi o 1,1 proc. osiągniętemu w roku obrotowym 2016/17. Głównym czynnikiem wzrostu będzie Metro Wholesale – czytamy w raporcie spółki.

Metro spodziewa się, że wzrost sprzedaży like-for-like nieznacznie przekroczy 0,5 proc. osiągnięte w roku sprawozdawczym 2016/17. Spółka oczekuje ponadto, że EBITDA przy wyłączeniu wpływu z transakcji na nieruchomościach wzrośnie o około 10 proc. w stosunku do wyniku z roku poprzedniego (1 436 mln EUR), przy czym oba segmenty przyczynią się do zwiększenia zysków.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum