PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Za muzykę w sklepie trzeba płacić

Autor: Rzeczpospolita 12 maja 2010 11:12

Odtwarzanie muzyki w sklepie może skończyć się pozwem i odpowiedzialnością finansową - ostrzega Rzeczpospolita.

Wielu przedsiębiorców umila swym klientom czas muzyką z radia. Muszą liczyć się z tym, że do ich drzwi zapuka przedstawiciel ZAiKS i zażąda opłaty za korzystanie z utworów muzycznych bez umowy licencyjnej. Nie zawsze musi to jednak oznaczać, że przedsiębiorca jest na skazanej pozycji.
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych przewiduje, że w ramach dozwolonego użytku publicznego posiadacze radioodbiorników i telewizorów mogą - bez konieczności płacenia - odbierać nadawane utwory, nawet gdy urządzenia te znajdują się w miejscu publicznym. Jest jednak jeden warunek (zawarty w art. 24 ust. 2 prawa autorskiego), którego spełnienie muszą wykazać posiadacze tych urządzeń: z odbiorem nie może się łączyć osiąganie, choćby pośrednio, korzyści majątkowych.
W praktyce trzeba więc dowieść, że odtwarzane w zakładzie radio w żaden sposób nie przyczynia się do zwiększenia dochodu. Często jest to trudne, gdyż już sam fakt, że uprzyjemnia czas oczekiwania klientom, może zostać uznany za osiąganie korzyści majątkowej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tomek 2010-05-12 21:53:00

    Dlatego sieci handlowe np. Lewiatan posiadają w swoim pakiecie franczyzowym specjalnie opracowaną muzykę do której są wykupione przez sieć prawa autorskie, a do tego wplatane są tam reklamy marki własnej Lewiatan. Dzięki temu sklepy sieci Lewiatan nie muszą płacić ZAIKSowi itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7760

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,12

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.