Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Żabka chce wycofać jajka klatkowe w ciągu 7 lat

Spółka Żabka Polska ogłosiła, że podejmie wszystkie niezbędne kroki, aby do 2025 wycofać jajka klatkowe ze wszystkich sklepów Żabka i Freshmarket – informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Reklama

Spółka podkreśla, że od swoich dostawców oczekuje „wysokich standardów w wymiarze odpowiedzialnej produkcji i pozyskania zasobów”. W obu sieciach planuje stopniowo zastępować jajka „trójki” ich alternatywami pochodzącymi z mniej okrutnych źródeł.

- Naszym celem jest całkowite odejście od sprzedaży jajek klatkowych w czasie nie dłuższym, niż do 2025 roku. W międzyczasie będziemy działali na rzecz wzrostu udziału jaj, pochodzących z chowu ściółkowego i wolnego wybiegu, w ogólnej sprzedaży – czytamy w komunikacie Żabki.

Ostatnio kilkanaście wielkich firm działających w Polsce ogłosiło, że do maksymalnie 2025 roku pragnie wycofać ze sprzedaży i użycia jajka „trójki”. Są to m. in. największe dyskonty (Biedronka, Lidl), największa polska grupa gastronomiczna (Sfinks), supermarkety (Tesco, Carrefour). 

Przeczytaj także:

USA: Sieci handlowe zapłacą karę za brak jaj klatkowych w ofercie?

Spar będzie namawiać swoich franczyzobiorców do rezygnacji z jajek “trójek”

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum