Żabka największym franczyzodawcą w Polsce. Dzieli się wiedzą


Czytaj więcej
Gdzie powstają nowe sklepy Dino?Jakich narzędzi technologicznych używają franczyzobiorcy sieci Żabka?
Istotnym elementem wsparcia dla franczyzobiorców Żabki jest systematycznie rozbudowywany zestaw narzędzi cyfrowych, w tym platforma Cyberstore, która pokazuje franczyzobiorcy pełen obraz sytuacji w sklepie oraz OPTIPLAN, ułatwiający organizację i optymalizację pracy w Żabce.
- W ramach tej inicjatywy uruchomiliśmy również aplikację „Asystent Żabki” – nowoczesne rozwiązanie technologiczne wspierające dziesiątki tysięcy
kasjerów pracujących na co dzień w naszych sklepach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wprowadziliśmy ponad 30 dużych inicjatyw ułatwiających prowadzenie biznesu franczyzobiorcom. Kładziemy duży nacisk na budowanie długotrwałych relacji opartych na współpracy i zaufaniu – 65% naszych franczyzobiorców jest z nami dłużej niż trzy lata, a nasz wskaźnik NPS wzrósł o 13 punktów w ciągu 2022 roku - podkreśla Adam Manikowski.
Struktura organizacyjna Żabki. Kto za co odpowiada?
Największą jednostką biznesową Grupy jest Żabka Polska. Pod kierownictwem Adama Manikowskiego zarządza ona sklepami stacjonarnymi oraz zespołami związanymi z działaniem sieci: od ekspansji, przez adaptację, łańcuch dostaw, aż po asortyment i komunikację marketingową. Kolejną ważną jednostką wchodzącą w skład Grupy jest Żabka Future. Odpowiada ona za identyfikację i rozwój nowych obszarów biznesowych oraz tworzenie opartych na nowych technologiach narzędzi, które wspierają naszą działalność. Nadzoruje ona również nowe podmioty z Grupy, tj. Maczfit, Dietly, Lite i Cool-Logistics, a na jej czele stoi Tomasz Blicharski.
Za obszar Strategii Konsumenckich odpowiada Anna Grabowska (Dyrektorka), za Strategię Finansową - Marta Wrochna-Łastowska, a za Strategię Personalną - Jolanta Bańczerowska. Anna Grabowska nadzoruje również realizację przyjętej Strategii Odpowiedzialności (ESG).