Żabka zrezygnowała z przejęcia Kefirka w marcu br. Teraz ma inne priorytety

W ubiegłym roku firma zapowiadała, że w ciągu najbliższych 4 lat ma zamiar otworzyć 2 tysiące nowych sklepów, z czego 600 w 2014 roku.
28 maja sieć Kefirek podpisała umowę franczyzową z siecią Spar. Niedawno rozpoczął się proces rebrandingu 15 sklepów własnych sieci. - Rozmawialiśmy o tym z zarządem sieci Kefirek od dłuższego czasu. To kamień milowy w rozwoju sieci Spar na rynku województwa małopolskiego – skomentował przewodniczący rady nadzorczej Leszek Bać.
Według Piotra Grauera, dyrektora w dziale doradztwa transakcyjnego w KPMG, ekspansja Żabki zostanie ograniczona na rzecz budowania wyniku finansowego. Jak wyjaśnia, temat ekspansji zejdzie na dalszy plan. Przestanie ona być priorytetem i najprawdopodobniej zostanie w jakimś stopniu ograniczony. Firma będzie rozwijać sieć sklepów bardziej selektywnie, szukając raczej okazji rynkowych do przejęć i otwierania sklepów tylko w najlepszych lokalizacjach, które będą w stanie szybko osiągnąć rentowność.
Przypomnijmy, w kwietniu br. Krzysztof Andrzejewski, dotychczasowy wiceprezes ds. finansowych, objął stanowisko prezesa zarządu spółki Żabka Polska, właściciela sieci sklepów Żabka i Freshmarket. Na stanowisku CFO zastąpił go przedstawiciel funduszu Mid Europa Partners, czyli właściciela spółki. Jak uważa Piotr Grauer z punktu widzenia właścicieli mogła teraz nastać pora na wygenerowanie wyniku finansowego z tych inwestycji (przejęć i otwarć - red.). Możliwe, że dotychczasowe efekty w tym obszarze nie były satysfakcjonujące. Zmiany w zarządzie oznaczać mogą istotną zmianę w działaniu firmy. Odejście od ekspansji i poszukiwania nowych otwarć, na rzecz skoncentrowania się na wyniku - podsumowuje Piotr Grauer.