ZT Bielmar liczy na wyhamowanie kurczenia się kanału tradycyjnego

Jego zdaniem, konsolidacja handlu detalicznego oraz hurtowni jest zjawiskiem typowym dla czasu spadku obrotów w handlu.
- Musimy się do tego dostosować, ale jednocześnie nie możemy dać się ponieść emocjom. Trzeba przeanalizować zmiany i spróbować ocenić, na ile będą trwałe. Nie chcielibyśmy, aby doszło do paradoksalnej sytuacji, w której to kanał nowoczesny dyktuje warunki całemu rynkowi - mówi Aleksander Szałajko.
Dodaje, że konsument co prawda pozostaje wrażliwy na reklamę, lecz zaczyna wybierać bardziej świadomie. - Czynnik ekonomiczny nadal będzie decydujący podczas zakupu, mimo to musimy dbać o szeroką dystrybucję oraz najwyższą jakość produktów. Wyzwaniem w relacjach handlowych będzie utrzymanie równowagi pomiędzy aspiracjami producenta, a warunkami dyktowanymi w centralach sieci - podkreśla.