362 mln zł straty LPP w I kwartale 2020/21

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale 2020/21 roku 362 mln zł straty netto i 17,6 mln zł zysku EBITDA (według MSSF16). W analogicznym okresie 2019/20 r. zysk netto wynosił 23,3 mln zł, a zysk EBITDA 298,4 mln zł. Przychody LPP spadły o 35,3 proc. rdr, do poziomu 1,18 mld zł, mimo wzrostu powierzchni handlowej, ze względu na zamknięcie sklepów stacjonarnych z powodu pandemii.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale (od 1 lutego do 30 kwietnia 2020 roku) spadły o 57 proc. Największy spadek LFL, o 100 proc., spółka zanotowała w kwietniu, co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy. Jak podała spółka, spadek sprzedaży porównywalnej wszystkich marek grupy w całym I kwartale był na zbliżonym poziomie. Natomiast pod względem geograficznym najmniejszy spadek LFL zanotowały Rosja, Kazachstan i Łotwa, a największy Polska, Bułgaria i Słowenia.
Sprzedaż on-line wzrosła w I kw. 2020/21 o 120,5 proc. rdr, do 384 mln zł, ze względu na migrację klientów do e-commerce po zamknięciu salonów stacjonarnych na kilka tygodni. Sprzedaż internetowa stanowiła 38,2 proc. przychodów z Polski (10,4 proc. w I kw. 19/20) oraz 32,6 proc. przychodów grupy (9,6 proc. w I kw. 19/20). Polska stanowiła ok. 53 proc. przychodów on-line.
Przeczytaj także:
Na koniec I kw. 20/21 grupa miała 268,5 mln zł gotówki netto.
Grupa LPP zakłada na rok obrotowy 2020/21 spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rdr i marżę brutto w przedziale 47-49 proc. Chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce.
Przeczytaj także:
Spółka przewiduje wzrost powierzchni o 8 proc. CAPEX w 2020/21 ma wynieść ok. 400 mln zł.
Grupa LPP poinformowała, że ma 23 proc. spadku sprzedaży po trzech tygodniach czerwca. Spadek w sieci sklepów stacjonarnych wynosi w czerwcu 41 proc., a w kanale e-commerce wzrost sprzedaży wynosi 110 proc. W maju spadek łącznej sprzedaży wyniósł 39 proc. (-77 proc. w offline, +364 proc. w online), a w kwietniu sprzedaż spadła o 68 proc. (-100 proc. w offline, +251 proc. w online), a w marcu spadek łącznej sprzedaży wyniósł 32 proc. (-42 proc. w offline, +62 proc. w online).
Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 1.731 sklepy w 25 krajach. Na 23 czerwca otwarte było 77 proc. z nich. Sprzedaż online prowadzona jest w 31 krajach.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
km 2020-07-06 17:19:04
Firma jest dobrze zarządzana, na pewno przetrwają globalny kryzys.
-
Paul 2020-06-29 19:53:49
Wróci ruch w galeriach do normy to wrócą rekordowe obroty.
-
liszka 2020-06-26 16:12:35
Teraz myślę że się odbiją. Najgorszy okres za nimi. A wyszli z niego nie najgorzej.
- 19:16 Sfinks złożył w sądzie wniosek o zatwierdzenie układu
- 14:11 Ekspert: Maseczki powinny być w cenach urzędowych
- 13:03 Rzecznik MŚP: Młode firmy mogą skorzystać z pomocy wz. z zamknięciem...
- 12:12 Bezobsługowy sklep Zinu Shop ruszył w Krakowie
- 10:43 W lutym możliwy lekki spadek stopy bezrobocia
- 10:40 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 16:55 AI, big data, biometria, chmura - trendy, które zyskują na znaczeniu
- Sb 15:00 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
Castorama zamiast Tesco w Starogardzie Gdańskim
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Koronowo, Bukowa, 60.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Legionowo, Ks. Płk. Jana Mrugacza, 62.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Ostróda, Wyszyńskiego, 41.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Katowice Osiedle Paderewskiego-Muchowiec (Dolina Trzech Stawów), 63.56 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.