PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

362 mln zł straty LPP w I kwartale 2020/21

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2020 09:07

362 mln zł straty LPP w I kwartale 2020/21 Przychody LPP spadły o 35,3 proc. , fot. Shutterstock

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale 2020/21 roku 362 mln zł straty netto i 17,6 mln zł zysku EBITDA (według MSSF16). W analogicznym okresie 2019/20 r. zysk netto wynosił 23,3 mln zł, a zysk EBITDA 298,4 mln zł. Przychody LPP spadły o 35,3 proc. rdr, do poziomu 1,18 mld zł, mimo wzrostu powierzchni handlowej, ze względu na zamknięcie sklepów stacjonarnych z powodu pandemii.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale (od 1 lutego do 30 kwietnia 2020 roku) spadły o 57 proc. Największy spadek LFL, o 100 proc., spółka zanotowała w kwietniu, co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy. Jak podała spółka, spadek sprzedaży porównywalnej wszystkich marek grupy w całym I kwartale był na zbliżonym poziomie. Natomiast pod względem geograficznym najmniejszy spadek LFL zanotowały Rosja, Kazachstan i Łotwa, a największy Polska, Bułgaria i Słowenia.

Sprzedaż on-line wzrosła w I kw. 2020/21 o 120,5 proc. rdr, do 384 mln zł, ze względu na migrację klientów do e-commerce po zamknięciu salonów stacjonarnych na kilka tygodni. Sprzedaż internetowa stanowiła 38,2 proc. przychodów z Polski (10,4 proc. w I kw. 19/20) oraz 32,6 proc. przychodów grupy (9,6 proc. w I kw. 19/20). Polska stanowiła ok. 53 proc. przychodów on-line.

Na koniec I kw. 20/21 grupa miała 268,5 mln zł gotówki netto.

Grupa LPP zakłada na rok obrotowy 2020/21 spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rdr i marżę brutto w przedziale 47-49 proc. Chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce.

Spółka przewiduje wzrost powierzchni o 8 proc. CAPEX w 2020/21 ma wynieść ok. 400 mln zł.

Grupa LPP poinformowała, że ma 23 proc. spadku sprzedaży po trzech tygodniach czerwca. Spadek w sieci sklepów stacjonarnych wynosi w czerwcu 41 proc., a w kanale e-commerce wzrost sprzedaży wynosi 110 proc. W maju spadek łącznej sprzedaży wyniósł 39 proc. (-77 proc. w offline, +364 proc. w online), a w kwietniu sprzedaż spadła o 68 proc. (-100 proc. w offline, +251 proc. w online), a w marcu spadek łącznej sprzedaży wyniósł 32 proc. (-42 proc. w offline, +62 proc. w online).

Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 1.731 sklepy w 25 krajach. Na 23 czerwca otwarte było 77 proc. z nich. Sprzedaż online prowadzona jest w 31 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • km 2020-07-06 17:19:04

    Firma jest dobrze zarządzana, na pewno przetrwają globalny kryzys.

  • Paul 2020-06-29 19:53:49

    Wróci ruch w galeriach do normy to wrócą rekordowe obroty.

  • liszka 2020-06-26 16:12:35

    Teraz myślę że się odbiją. Najgorszy okres za nimi. A wyszli z niego nie najgorzej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7093
Ilość aktualnych ofert: 432336

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.