Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

4,5 mld zł sprzedaży IKEA Retail w Polsce. Powstanie sklep w Szczecinie

IKEA Retail w Polsce podsumowała miniony rok finansowy (okres od 1 września 2018 do 31 sierpnia 2019 roku), w którym sprzedaż wzrosła o 11 proc. i wyniosła ok. 4,5 mld zł. Firma nie zwalnia tempa i już wkrótce zaprosi klientów do swojego dwunastego sklepu w Polsce. Budowa IKEA w Szczecinie rozpocznie się na początku października br., a otwarcie zaplanowane jest na pierwszą połowę 2021 roku.
Reklama

– To był bardzo udany rok dla IKEA Retail w Polsce, w którym po raz kolejny odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Jest to efekt naszych inwestycji w nowe formaty spotkań z klientami, rozwój kanałów cyfrowych i sieci dystrybucji oraz przede wszystkim wspólnej, całorocznej pracy wszystkich naszych pracowników, czyli 4900 osób. W zeszłym roku otworzyliśmy unikalny w skali światowej koncept, czyli sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a w czerwcu br. uruchomiliśmy nową jednostkę logistyczną tzw. Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem. Punkt umożliwia realizowanie zamówień on-line na małe paczki i dostarczanie ich w krótkim czasie do klientów. Od momentu jego uruchomienia, w nieco ponad trzy miesiące, obsłużyliśmy już prawie 180 tys. klientów, dostarczając ok. 1,65 mln sztuk produktów – mówi Carolina Garcia Gomez, CEO i Chief Sustainability Officer IKEA Retail w Polsce i dodaje: – Koncentrujemy się na długotrwałym rozwoju, korzystnym nie tylko dla naszego biznesu i klientów, ale także dla środowiska i całych społeczności. Chcemy być jeszcze bardziej dostępni, oferować przystępne ceny, a jednocześnie działać zgodnie ze zrównoważonym rozwojem. Podejmujemy kolejne kroki w kierunku prowadzenia działalności w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego i przyjaznej klimatowi. Poprzez nasze produkty i rozwiązania umożliwiamy bardziej zrównoważone życie w domu, między innymi rozwijając ofertę instalacji fotowoltaicznych. Ich sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wzrosła pięciokrotnie.

Produkty IKEA kupiło za pośrednictwem kanałów cyfrowych ponad pół miliona klientów, a sprzedaż online wzrosła aż o 68% względem poprzedniego roku i stanowi obecnie prawie 10% całej sprzedaży. Od 20 sierpnia br. IKEA ma odświeżoną stronę internetową - IKEA.pl jest bardziej intuicyjna, posiada uproszczoną ścieżkę zakupową, spójny interfejs na każdym urządzeniu oraz szybszą nawigację. Odwiedziny strony wzrosły o 20% w porównaniu do poprzedniego roku, a ponad 60% użytkowników skorzystało z urządzeń mobilnych.

– Nowy rok to dla nas dalszy rozwój i nowe inwestycje. W pierwszej połowie 2021 roku planujemy otworzenie kolejnego sklepu IKEA w Polsce, tym razem w Szczecinie – pierwszego w regionie zachodniopomorskim. Na ten moment jest to ostatni, zaplanowany standardowej wielkość sklep IKEA w Polsce, obecnie chcemy się skupić na nowych formatach spotkań z klientami. W przyszłym roku będziemy dalej rozwijać sprzedaż wielokanałową, w tym nasze kanały cyfrowe i punkty odbioru zamówień – zapowiada Carolina Garcia Gomez.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.