PARTNER PORTALU

Action: Dyskonty świetnie sprawdzają się w kryzysie. Widzimy to po koszyku zakupowym

Autor: dlahandlu.pl, PB 31 marca 2021 09:38

Action: Dyskonty świetnie sprawdzają się w kryzysie. Widzimy to po koszyku zakupowym Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska. Fot. materiały prasowe

Dyskonty świetnie sprawdzają się w czasie spowolnienia gospodarczego, kiedy ludzie poszukują oszczędności. Widzimy to po wzroście wartości koszyka zakupowego klientów Action, a także po zwiększonym zainteresowaniu właścicieli oraz zarządców obiektów handlowych najemcami dyskontowymi – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska. - Na polskim rynku dyskontów trend wzrostowy utrzymuje się już od ponad dekady. Przed wybuchem pandemii prognozy jego rozwoju wynosiły ok. 7-9% rocznie do 2022 roku, a obecnie wynoszą 8% do 2024 roku – dodaje.

Jak wygląda sytuacja spółki w rok po wybuchu pandemii? Czy obecnie obroty firmy są niższe niż rok temu?

Okres pandemii od początku był i nadal jest trudny dla branży handlowej. Nie będę ukrywał, że sytuacja epidemiczna i związane z nią obostrzenia odbiły się także na naszej firmie. Wyniki za 2020 r. nie są rekordowe, ale wciąż pozostają dla nas satysfakcjonujące.

Chciałbym podkreślić, że w ubiegłym roku weszliśmy do województw, w których marka Action była do tej pory nieobecna – zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz świętokrzyskiego, a także do Warszawy. Świętowaliśmy też otwarcie 100. sklepu w Polsce. Znacząco rozwinęliśmy naszą sieć w centralnej części kraju i wzmocniliśmy ją na południu. Na polskim rynku otworzyliśmy łącznie 44 markety i powiększyliśmy zespół o ponad 500 pracowników. To duży sukces, biorąc pod uwagę utrudnione warunki ekonomiczne.

Jakie firma ma plany odnośnie otwierania nowych sklepów stacjonarnych? Ile takich sklepów może ruszyć w tym roku?

Zamierzamy utrzymać co najmniej takie tempo rozwoju jak w ubiegłym roku. Oczywiście wszystko będzie zależało od dalszego rozwoju sytuacji epidemicznej i wprowadzanych obostrzeń. Na ten moment mogę powiedzieć, że mamy w planach dalszą ekspansję w kierunku północy Polski, zwiększanie obecności w dużych aglomeracjach, wchodzenie na nowe rynki oraz wzmacnianie obecności w południowej i centralnej części kraju.

Już w pierwszym kwartale tego roku otworzyliśmy pierwszy sklep w Krakowie i kolejne w Katowicach oraz Poznaniu. Wprowadziliśmy też markę Action do tak ważnych miast regionalnych, jak Konin czy Bielsko-Biała, a wraz z otwarciem w Nowym Targu, weszliśmy na Podhale. Wkrótce rozpoczniemy działalność w Gdańsku – będzie to nasza pierwsza lokalizacja w województwie pomorskim. O kolejnych nowych sklepach będziemy informować na bieżąco.

Jakie lokalizacje będą brane pod uwagę przy otwieraniu nowych sklepów? Czy nadal będą to centra handlowe i parki handlowe?

Poszukując lokalizacji dla sklepów Action, bierzemy pod uwagę różne formaty – zarówno centra oraz parki handlowe, jak i obiekty wolnostojące, przy dużych ulicach i na osiedlach. Decyzje podejmujemy na podstawie potencjału ekonomicznego danego miejsca oraz jego dostępności dla konsumentów.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.