Adidas może stracić 750 mln dol. na marce Yeezy

Adidas zakończył dziewięcioletnią współpracę z Kanye Westem w październiku zeszłego roku z powodu jego antysemickich wypowiedzi. Decyzja zerwania umowy z Ye może spowodować, że firma odnotuje w 2023 r. stratę operacyjną w wysokości prawie 750 mln dol. – donosi CNN.
Gigant mody sportowej podał w oświadczeniu, że jego prognozy finansowe na 2023 r. „uwzględniają znaczący, negatywny wpływ braku sprzedaży istniejących zapasów”. Jak dodał, jeśli nie będzie w stanie „zmienić przeznaczenia ” produktów Ye, może to kosztować firmę utratę 534 mln dol. zysku operacyjnego w tym roku, przy ok. 214 mln dol. dodatkowego kosztu. Zapowiedział, że spróbuje sprzedać odzież pozbawioną nazwy i brandingu Yeezy.
Współpraca marki odzieżowej Ivy Park znanej piosenkarki i businesswoman Beyonce z Adidasem przyniosła 200 mln dol. mniej przychodów niż prognozowano. Adidas ogłosił wstępny zysk operacyjny za 2022 rok w wysokości 718,6 mln dol. Oznacza to spadek zysku o około dwie trzecie od 2021 r.

Czytaj więcej
Adidas przegrał batalię prawną o białe paski