Adidas przegrał batalię prawną o białe paski

- Adidas przegrał sprawę w sądzie dotyczącą znaku towarowego.
- Producent twierdzi, że paski firmy modowej wprowadzają w błąd konsumentów.
- Gigant odzieży sportowej zapowiedział, że odwoła się od wyroku.
Thom Browne miał rację
Adidas chciał zakazać brytyjskiej luksusowej marce Thom Browne używania pasków i pozwał ją o odszkodowanie. Argumentował, że użycie pasków w kolekcji mody miało na celu naśladowanie logo firmy „w sposób, który dezorientuje konsumentów i wprowadza opinię publiczną w błąd”. Przegrał jednak sprawę w sądzie – informuje brytyjski kanał informacyjny BBC.
Adidas wniósł pozew w 2021 roku i domagał się odszkodowania w wysokości ponad 7,8 mln dol., ale nowojorska ława przysięgłych uznała, że Thom Browne miał rację. Projektant bronił się, że jest mało prawdopodobne, aby klienci mylili obie marki.

Adidas odwoła się od wyroku
Kreacje Browne'a często zawierają cztery poziome, równoległe paski otaczające część garderoby, na przykład skarpetkę. Produkty nie są tanie – np. para damskich legginsów uciskowych kosztuje 680 funtów (ok. 768 euro). Prawnicy marki modowej argumentują, że paski są powszechnym wzorem.
Adidas po raz pierwszy poskarżył się na to, że Thom Browne używał wzoru z trzema paskami na kurtkach w 2007 roku. Browne zgodził się nie używać już tego wzoru i dodał czwarty pasek. To nie uspokoiło jednak firmy z siedzibą w Herzogenaurach w Niemczech.
Rzecznik niemieckiego producenta obuwia i odzieży sportowej poinformował, że firma jest rozczarowana tą decyzją.
- Adidas pozostanie czujny w egzekwowaniu własności intelektualnej, w tym w podejmowaniu odpowiednich środków prawnych. Odwoła się od wyroku - zapowiedział.
Thom Browne skomentował wypowiedzi dla Associated Press, że ma nadzieję, iż jego sprawa zainspiruje innych projektantów, których prace są kwestionowane przez większe firmy.
- Ważne było, aby walczyć i opowiedzieć swoją historię - stwierdził.

Czytaj więcej
Adidas rezygnuje z lukratywnej współpracy z Kanye Westem