PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Alpay Güner, Media Markt: Firmy muszą odejść od myślenia o handlu jako oferowaniu towarów

Autor: dlahandlu.pl,PB 27 listopada 2019 21:04

 Alpay Güner, Media Markt: Firmy muszą odejść od myślenia o handlu jako oferowaniu towarów Fot. MediaMarktSaturn

O współpracy z Carrefourem w ramach projektu shop-in-shop, wpływie zakazu handlu w niedziele na sieć i nowym podejściu do handlu  – serwisowi dlahandlu.pl opowiada Alpay Güner, nowy CEO MediaMarktSaturn Polska, w 1. wywiadzie udzielonym po objęciu stanowiska prezesa z początkiem listopada br.

Czy zakaz handlu w niedziele odbił się na elektromarketach? Czy zmienił zwyczaje zakupowe Polaków w segmencie elektroniki użytkowej?

Branża handlu elektroniką użytkową oczywiście odczuwa efekty wdrożenia regulacji ograniczającej handel w niedziele. Wprawdzie nasi klienci przesuwają zakup sprzętów na inne dni w tygodniu, a w niedziele niehandlowe wzrasta ruch w naszym sklepie internetowym, ale nie rekompensuje to całkowicie skutków tej zmiany.

Jesteśmy pewni, że konsumenci chcieliby dokonywać zakupów również w niedziele – również w handlu stacjonarnym. Obecnie bardzo im tego dnia brakuje. Mogliśmy to obserwować, gdy obowiązywały dwie niedziele handlowe w miesiącu.

Czy Polacy robią coraz większe zakupy produktów RTV/AGD?

Zainteresowanie polskich użytkowników sukcesywnie wzrasta i jest połączone ze stałym wzrostem wydatków w tej kategorii. Wprawdzie przeciętny Polak nadal wydaje na elektronikę ponad połowę mniej niż np. mieszkaniec zachodniej Europy, ale w ciągu ostatnich 10 lat wydatki te wzrosły o ponad 60 proc. W ubiegłym roku wydatki na elektronikę wyniosły w Polsce 292 Euro na osobę. Rynek elektroniki użytkowej rośnie.

Czy nadal najważniejsza dla konsumentów jest niska cena?

Dla polskich konsumentów cena jest od lat jednym z kluczowych, ale nie jedynym kryterium przy dokonywaniu wyborów zakupowych.

Co zatem przyciąga Polaków do sieci ze sprzętem RTV/AGD?

Polski rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego gracze rynkowi kładą nacisk na cały szereg elementów, które składają się na całościowe pozytywne doświadczenia zakupowe klientów. Głównym wyzwaniem dla wielu firm jest odejście od myślenia o handlu jako oferowaniu tylko towarów. Liczy się kompleksowe i indywidualne podejście do potrzeb klienta – produkt wraz z kompletnym rozwiązaniem, dopasowanym do konkretnych potrzeb. Jest to światowy trend – zmieniają się oczekiwania klientów i rola sieci handlowych.

Czego spodziewają się Państwo w najbliższej przyszłości?

Digitalizacja życia codziennego postępuje niezwykle szybko, dlatego handel będzie się rozwijał w wielu różnych kanałach sprzedaży. Już blisko 60 proc. polskich użytkowników sieci robi zakupy online, a 36 proc. z nich kupuje w ten sposób elektronikę. Odsetek ten będzie się z pewnością zwiększał, dlatego MediaMarkt tak wiele uwagi poświęca na rozwój tego kanału sprzedaży i zwiększanie obecności w nim. W elektronice ten kanał sprzedaży ma szczególny potencjał wzrostu.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,75

  • Min

    4,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8052
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.