Amerykański gigant weźmie pod skrzydła kultowe sportowe marki

Firma Boardriders, która ma w swoim portfolio m.in. takie brandy, jak Quiksilver, Billabong i Roxy, otrzymała wiążącą ofertę przejęcia od Authentic Brands Group. Amerykańska grupa ma już w swoim posiadaniu bardzo szerokie portfolio modowe, od Hervé Léger po Forever 21, a teraz chce je rozszerzyć o kultowe marki sportowe.
Boardriders jako marketplace
Australijska sieć Surf Dive 'n Ski ma być również częścią tego przejęcia i interesującym dodatkiem dla portfela Authentic: oprócz ponad 80 sklepów stacjonarnych, sieć posiada też silną platformę handlu elektronicznego. Jamie Salter, założyciel Authentic Brands Group, planuje zmienić Boardriders w obiecujący marketplace.
- Dzięki sprawdzonemu planowi sprzedaży detalicznej Boardriders widzimy ogromne możliwości przyspieszenia ekspansji sklepów typu shop-in-shop, markowych sklepów detalicznych oraz handlu internetowego na całym świecie - powiedział Salter w rozmowie z "The Industry".
Dyrektor generalny Boardriders, Arne Arens, ma z kolei nadzieję na "rozszerzenie zasięgu kultowych marek oraz zdobywanie rynkowych udziałów w podstawowych dla firmy kategoriach”.
Przejęcie dopięte jeszcze w tym roku
Co prawda transakcja nie jest jeszcze sfinalizowana: negocjacje ze związkami zawodowymi w Boardriders jeszcze się nie odbyły, a umowa nie została ostatecznie podpisana. Authentic ma nadzieję zakończyć przejęcie w całości w trzecim kwartale 2023 roku.
Authentic Brands Group to właściciel około 30 marek. Firma prowadzi 6000 sklepów. W 2021 roku Amerykanie kupili Reeboka za 2,1 mld euro.