Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy DM mBanku spodziewają się poprawy marż w spółkach odzieżowych

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku pozytywnie oceniają wyniki za listopad kilku spółek odzieżowych i obuwniczych: LPP, CCC, Vistuli i Bytomia, natomiast neutralnie wyniki Monnari, Gino Rossi i TXM. Ich zdaniem, obecny kurs złotego w stosunku do euro powinien pozytywnie wpłynąć na koszty sprzedaży, a w stosunku do dolara – na koszty zakupu nowych kolekcji.
Reklama

- Po słabym sprzedażowo październiku, wszystkie spółki z sektora odzieżowego i obuwniczego odnotowały wzrosty rok do roku w listopadzie 2017 r., co mogło być efektem częściowego przesunięcia popytu oraz bardziej sprzyjających warunków pogodowych. Sprzedaż porównywalna została poprawiona w LPP, CCC, Vistuli, Bytomiu. Spadek efektywności sprzedaży został odnotowany w Monnari (obrona rentowności sprzedaży), TXM (nieodpowiednie zatowarowanie) oraz Gino Rossi (spadek lfl w Simple CP oraz poprawa w Gino Rossi) – czytamy w raporcie analityków.

- Pozytywnie oceniamy rezultaty wypracowane przez LPP (kontynuacja wysokiego tempa poprawy lfl), CCC (poprawa lfl, pomimo efektu bazy oraz ograniczonego wsparcia sprzedaży przez warunki pogodowe), Vistuli (dobre wyniki w obu segmentach oraz poprawa rentowności sprzedaży rok do roku) oraz Bytomia (poprawa lfl oraz wzrost rentowności sprzedaży) – dodają analitycy.

Natomiast neutralnie oceniają oni wyniki sprzedażowe Monnari (spadek lfl), Gino Rossi (spadek rezultatów uwzględniony w wycenie) oraz TXM (stopniowe ograniczenie spadku lfl).

Jak oceniają analitycy DM mBanku, aktualny kurs EURPLN jest na poziomie niższym rok do roku o 5,6 proc. (ujemna dynamika utrzymuje się od początku czwartego kwartału), co powinno wpłynąć na obniżenie kosztów ogólnych, sprzedaży i administracji w spółkach w czwartym kwartale (koszty najmu są denominowane w EUR).

Natomiast kurs USDPLN jest niższy o 15,3 proc. rok do roku, co powinno pozytywnie przełożyć się na koszty zakupu kolekcji wiosna-lato 2018 i w efekcie wpłynąć na podwyższenie marży brutto na sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku (pozytywny wpływ na LPP, CCC, Monnari, Vistulę, Bytom oraz TXM). 

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum