PARTNER PORTALU

Analitycy: LPP będzie zwiększać przychody, ale w tle widoczne ryzyka

Autor: dlahandlu.pl 28 maja 2018 13:01

Mimo wzrostu wyników LPP za pierwszy kwartał 2018 r. i spodziewanych dalszych wzrostów, analitycy DM BDM SA podtrzymali zalecenie redukowania akcji odzieżowego giganta. Ich zdaniem, spółka jest wysoko wyceniana, a w przyszłości widoczne są ryzyka dla spółki, w tym między innymi zakaz handlu w niedziele i sytuacja na rynku pracy.

Analitycy spodziewają się, że w całym 2018 r. powierzchnia handlowa LPP zwiększy się do niemal 1,1 mln mkw., czyli o 9 proc. r/r, a obroty mogą podnieść się do 8,07 mld zł, z czego ok. 712 mln zł pochodziłoby z e-commerce.

- Podtrzymujemy negatywne nastawienie do walorów spółki. Oceniamy, że bieżące pułapy cenowe są nieatrakcyjne, biorąc pod uwagę wyprzedzający wskaźnik EV/EBITDA (stosunek wartości przedsiębiorstwa do EBITDA – red.), co stwarza pole do ewentualnych rozczarowań względem konsensusu. Zwracamy też uwagę na umocnienie USD/PLN w ostatnim czasie, co prawdopodobnie będzie rzutowało na marże w drugim półroczu 2018 r. i 2019 r. – napisali analitycy w raporcie.

Przeczytaj także:

Jako ryzyka określili oni również zakaz handlu w niedzielę, tym bardziej, że w drugim półroczu 2018 r. LPP będzie mierzyło się z wysoką bazą sprzedaży porównywalnej, wymagający rynek pracy, wysokie nakłady na inwestycje w latach 2018-20 oraz presję ze strony H&M, borykającego się z kłopotami, który może „psuć rynek”.

Mając na względzie wymienione czynniki, wyznaczyli oni cenę docelową dla akcji LPP na poziomie 8 080,2 zł (co oznacza 14 proc. potencjał spadku ceny akcji) i podtrzymali zalecenie Redukuj.

Okres pierwszego kwartału 2018 r. przyniósł w wykonaniu LPP 1,58 mld zł przychodów, czyli o 16 proc. więcej r/r. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 9,2 proc. r/r (poprawiły się wszystkie marki poza Mohito; geograficznie najlepiej zaprezentowały się Węgry, Rumunia, Ukraina i Czechy). E-commerce zanotował 131 mln zł obrotów, co dało 8,3 proc. sprzedaży grupy.

Marża brutto zmniejszyła się do 45,1 proc. (-0,5 p.p. r/r; spółka w prezentacji wskazała na niekorzystną pogodę, co przesunęło część popytu na kwiecień). Strata EBITDA wyniosła 33,3 mln zł (vs -35,2 mln PLN przed rokiem), a na poziomie netto odnotowano 104,8 mln zł straty.

-Spodziewamy się, że w drugim kwartale 2018 r. grupa osiągnie ponad 1,9 mld zł przychodów, realizując jednocześnie 59,1 proc. marży brutto. Na poziomie EBITDA oczekujemy ok. 355,2 mln zł, z kolei wynik netto powinien być bliski 201,4 mln zł – napisano w raporcie.

W ujęciu całorocznym analitycy zakładają, że powierzchnia handlowa zwiększy się do niemal 1,1 mln mkw. (+9 proc. r/r; nieco wolniej niż wskazywał zarząd grupy). -Tym samym według naszych estymacji obroty LPP mogą podnieść się do 8,07 mld zł, z czego ok. 712 mln zł pochodziłoby z e-commerce – oceniają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Kabir 2018-05-31 10:04:46

    Ja tam widzę możliwości rozwoju, otwarcie i rozwój kanału sprzedaży online w kolejnych krajach zagranicznych, zwłaszcza tam gdzie marki LPP już są znane, a nie mają salonów w każdym mieście powinny spowodować spory wzrost. Zobaczymy jak będzie rozwijała się sytuacja na rynku londyńskim. Na razie salon jest jeszcze świeży. 9 miesięcy to nie tak dużo do oceny, ale na razie wygląda obiecująco.

  • soookos 2018-05-30 00:37:36

    Analitycy oceniali zakaz handlu jako duże ryzyko, a spółka wyszła na nim bez szwanku. Widać, że klienci są przywiązani do ubrań marek LPP.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9205
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,86

  • Min

    3,10

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.