Analitycy: LPP i CCC mogą skorzystać na efektach COVID-19

Autor: dlahandlu.pl 7 lipca 2020 12:22

Analitycy: LPP i CCC mogą skorzystać na efektach COVID-19 Fot. materiały prasowe CCC

COVID-19 przyśpiesza transformację handlu i wzrost znaczenia ecommerce. Zarówno LPP jak i CCC mogą na tym skorzystać, pod warunkiem optymalizacji sieci stacjonarnej – oceniają analitycy Trigon DM.

- Wznawiamy wydawanie rekomendacji na 2 największych polskich retailerów odzieżowo-obuwniczych. Aktualizacja prognoz w obu przypadkach wpłynęła na obniżenie wycen względem ich poziomu sprzed pandemii. COVID-19 przyśpiesza transformację handlu i wzrost znaczenia ecommerce, na czym będą korzystać obie spółki pod warunkiem optymalizacji sieci stacjonarnej. Niemniej jednak jest on naszym zdaniem również dodatkowym katalizatorem zmian zwyczajów i preferencji zakupowych, do których retailerzy muszą dostosować swoje modele biznesowe – napisali analitycy w raporcie z 1 lipca.

- W rezultacie szybszą od oczekiwań odbudowę trafficu w galeriach, utożsamiamy z głębszymi promocjami i odłożonymi przez lockdown zakupami, a nie powrotem dotychczasowego modelu konsumpcji w tych kategoriach – dodali.

Zdaniem analityków, do największych wyzwań branży należą: niwelowanie negatywnego wpływu wzrostu kanału ecommerce na LFL w sklepach stacjonarnych poprzez optymalizację sieci sprzedaży, w mniejszym stopniu również negocjacje stawek czynszów; wzrost świadomości negatywnego oddziaływania produkcji odzieży na środowisko, który jest niekorzystny dla fast fashion i większy focus konsumenta na jakość vs. wolumen oraz użyteczność dokonywanych zakupów - na tym trendzie najmniej ucierpi segment value for money, oraz marki dedykowane młodszym grupom konsumentów, w perspektywie najbliższych kwartałów dodatkowo słabsze otoczenie makro.

Ich zdaniem, w perspektywie kolejnych lat rosnąć będą udziały: 1) globalnie rozpoznawalnych marek sportowych, 2) marek segmentu VFM oraz 3) platform online, które będą starały się zagospodarować pozostałą część rynku.

- Preferujemy LPP vs. CCC: 1) stawiamy tezę, że branding ma większe znaczenie dla nabywcy obuwia niż odzieży - CCC oprócz oferty w segmencie VFM powinien zwiększać udział obuwia markowego kosztem własnych marek pod którymi sprzedawane są głównie obuwie casualowe i formalne, w przeciwnym razie trudno będzie utrzymać spółce wysokie udziały rynkowe, jednocześnie wzrost udziału obuwia markowego wpłynie na spadek MBnS; 2) LPP ma większą ekspozycję na młodsze grupy konsumentów względem CCC, 3) CCC wymaga głębszego procesu restrukturyzacji sieci i większej pracy nad dostosowaniem konceptu sklepu do zmian preferencji konsumentów niż LPP, jednocześnie będąc spółką wysoko zalewarowaną, z czym wiążą się większe ryzyka inwestycyjne; 3) LPP ma znacznie większą ekspozycję na rynki, w których wydatki na odzież i obuwie są znacznie niższe niż przeciętnie w UE, jednocześnie obie spółki powinny korzystać na konsolidacji rynku w regionie CEE – wymieniają analitycy.

W przypadku LPP, analitycy obniżyli wycenę względem poprzedniej rekomendacji do 7000 PLN na akcję, a w przypadku CCC obniżyli wycenę do 57 PLN na akcję. W przypadku LPP analitycy wydali zalecenie inwestycyjne Kupuj, a w przypadku CCC Sprzedaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • boreck 2020-07-28 20:23:56

    Raczej obie spółki wykorzystają tę sytuację. Oby to dwie polskie dobre firmy, niech wracają do wzrostów.

  • Holm 2020-07-24 14:53:44

    LPP jest dobrze kierowane, więc myślę, że to wykorzysta.

  • Leno 2020-07-10 10:32:58

    O LPP to jestem spokojny, że sobie poradzi z obecną sytuacją na rynki, spółka jest dobrze zarządzana.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6471
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.