Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy: LPP musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami

Analitycy DM BDM SA oceniają, że przed LPP stoi szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagająca sytuacja na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presja ze strony innych graczy. Ich zdaniem, akcje spółki są przewartościowane i wyceniają je na 8 203,3 zł za walor.
Reklama

Jak tłumaczą analitycy DM BDM SA, od czasu publikacji ostatniej rekomendacji z 7 listopada, kurs akcji spółki zyskał ok. 7 proc., momentami przekraczając 10 tys. PLN, co w dużej mierze wynikało z osłabienia USD. W bieżącym raporcie cena docelowa została podniesiona do 8 203,3 PLN za walor, jednak zalecenie obniżone, z Trzymaj na Redukuj.

- W dłuższym okresie ciężko jest nam znaleźć argumenty, które miałyby stać się bodźcem do kontynuacji wzrostu wyceny spółki. Uważamy, że większość pozytywnych czynników jest już w znacznej mierze uwzględnione w cenie. Dostrzegamy raczej szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagającą sytuację na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presję ze strony innych graczy (zwracamy uwagę na H&M, który w minionych kwartałach borykał się ze słabszą sprzedażą) – napisali analitycy w raporcie.

Spodziewają się oni, że LPP w tym roku zwiększy powierzchnię handlową do ok. 1,1 mln mkw., co przy założeniu pozytywnych odczytów sprzedażowych z mkw. może pozwolić na osiągnięcie ok. 8 mld PLN przychodów (w tym ponad 8 proc. udział e-commerce). Czynsze za metr kwadratowy mogą wzrosnąć symbolicznie, jednak mocno do góry powinny pójść koszty wynagrodzeń – nawet o 9 proc. rdr, z powodu presji związanej z podwyżką płacy minimalnej i niskiego bezrobocia, które wzmagają wymagania pracowników. Rosnąca tendencja powinna też objąć pozostałe koszty (rozbudowa centrali i rosnący e-commerce m.in. w obszarze logistyki).

- Zwracamy jednak uwagę, że na rynku panuje mocna konkurencja między detalistami. Wskazujemy tu m.in. na borykający się z problemami w ostatnim czasie H&M. Dostrzegamy ryzyko, że szwedzki gigant odzieżowy może psuć rynek poprzez intensywne akcje promocyjne, o ile nie dojdzie do odbudowy jego obrotów. Z ciekawością patrzymy na okresy wyprzedażowe, w trakcie których mają być prowadzone mocne wyprzedaże zgodnie z bieżącą polityką zarządzania towarem – napisali analitycy w raporcie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (12)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.