PARTNER PORTALU

Analitycy pozytywnie oceniają działania VRG. Spółka ma potencjał do odbudowy sprzedaży

Autor: PB 23 kwietnia 2021 11:38

Analitycy pozytywnie oceniają działania VRG. Spółka ma potencjał do odbudowy sprzedaży Pierwsze sygnały poprawy w VRG są widoczne w danych sprzedażowych za marzec. Fot. za Facebook/Vistula

VRG wykorzystało trudny 2020 rok do optymalizacji kapitału obrotowego, obniżenia bazy kosztowej, zamknięcia sklepów o niezadowalającej rentowności oraz do dynamicznego rozwoju sprzedaży w kanale e-commerce. VRG weszło w 2021 rok z obniżoną bazą kosztową oraz odpowiednim przygotowaniem do odbudowy sprzedaży – oceniają analitycy BM mBanku.

Ich zdaniem, pomimo zakończenia roku 2020 z istotnie niższymi wynikami r/r (EBITDA według MSR 17 spadła o 79 proc. r/r), VRG znacznie obniżyło dług netto r/r utrzymując bezpieczny poziom wskaźnika długu netto do EBITDA.

- Optymalizacja kapitału obrotowego pozwoliła na uwolnienie około 44 mln PLN w 2020 roku (najwięcej gotówki uwolniono z zapasów). VRG weszło w 2021 rok z obniżoną bazą kosztową oraz odpowiednim przygotowaniem do odbudowy sprzedaży. Powyższe połączone ze sprzyjającym efektem bazy, powinno się przełożyć na znaczącą poprawę sprzedaży oraz marży brutto na sprzedaży r/r w kolejnych miesiącach – czytamy w rekomendacji BM mBanku z 23 kwietnia.

Pierwsze sygnały poprawy są widoczne w danych sprzedażowych za marzec (wzrost sprzedaży o 40 proc. r/r oraz 5,7 p.p r/r wzrostu marży brutto na sprzedaży). Relatywnie dobre wyniki w obecnym otoczeniu rynkowym odnotowuje segment jubilerski. Natomiast cały czas problemem jest poprawa sprzedaży w segmencie odzieżowym, z powodu na nadal niski popyt na modę formalną.

VRG weszło w 2020 rok z częściowo zoptymalizowaną siecią sprzedaży oraz niską bazą kosztową. Spółka intensywnie pracuje nad zwiększaniem potencjału sprzedażowego oferowanych produktów, np. nad zwiększeniem oferty casual w Vistula, rozszerzeniem oferty produktowej Wólczanka, wprowadzeniem marek Vistula i Deni Cler na zewnętrzne platformy sprzedażowe, rozszerzeniem oferty zegarków w W. Kruk, inwestycjami w kanał e-commerce. Te działania oraz efekt niskiej bazy powinny pozwolić spółce na dynamiczne odbicie wyników r/r w 2021 i 2022 roku.

- Wprowadzone obostrzenia w działalności sklepów w pierwszym kwartale 2021 obowiązujące przez około połowę kwartału mają odbicie w poziomie sprzedaży i rentowności sprzedaży w tym okresie. Oczekujemy, ze spółce udało się trzymać bardzo dobrą kontrolę kosztów SG&A (spadek kosztów wynagrodzeń i kosztów czynszów r/r), co powinno zmniejszyć skalę spadku wyników – oceniają analitycy.

Autorem raportu jest Piotr Bogusz.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.