Analityk: Vistula i cała branża modowa stoją w obliczu wyzwań
Zdaniem analityka DM BDM Adriana Górniaka, zarówno przed spółką Vistula, jak i przed całą branżą modową stoi wiele ryzyk. Wśród nich wymienia zakaz handlu w niedziele, który przekłada się na spadek odwiedzalności centrów handlowych oraz silną konkurencję.
W raporcie z 23 lipca, analityk obniżył cenę docelową dla akcji Vistuli do 4,08 zł z 4,48 zł wcześniej, podtrzymując rekomendację "redukuj".
- Przede wszystkim obawiamy się wzmocnienia presji ze strony kosztów pracy (podnieśliśmy założenia względem poprzedniej rekomendacji) oraz utrzymania silnej konkurencji pomiędzy detalistami, co dodatkowo może negatywnie wpływać na realizowane marże. Od strony przychodowej wyzwaniem jest wprowadzony w marcu zakaz handlu w niedziele, który przekłada się na spadającą odwiedzalność sklepów - napisano w rekomendacji.
Przeczytaj także:
- Z wydarzeń korporacyjnych istotna jest przeciągająca się fuzja z Bytomiem - oba podmioty czekają obecnie na zgodę z UOKiK; spodziewamy się, że „domknięcie” wszystkich wymaganych procedur (w tym WZA) może mieć miejsce w końcówce roku, co naszym zdaniem przesuwałoby efekty synergii z połączonych podmiotów co najmniej na drugie półrocze 2019 r – ocenia analityk.
Analityk zakłada, że sieć handlowa Vistuli na koniec roku będzie liczyła ponad 450 sklepów i 36,4 tys. mkw. powierzchni. W prezentowanych prognozach nie uwzględniono wpływu potencjalnej fuzji z Bytomiem.
Przeczytaj także:
- Samą transakcję uważamy jednak za dobry ruch strategiczny, który pozwoli na stworzenie bardzo dużego gracza na rynku odzieży formalnej. Według naszych szacunków, połączona grupa wypracowałaby w 2019 r. ok. 1,1 mld zł przychodów, 120-130 mln zł EBITDA oraz 75-80 mln zł zysku netto = ocenia analityk.
DM BDM prognozuje, że Vistula wypracuje w tym roku 84,1 mln zł EBITDA wobec 78,4 mln zł rok wcześniej. Na 2019 rok analitycy przewidują 92,6 mln zł EBITDA, a na 2020 r 100,7 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.