Armani zwiększa sprzedaż o 20 proc.

Sprzedaż konsekwentnie przekracza poziomy z 2019 r., przygotowując grunt pod znaczną poprawę rentowności operacyjnej – z zastrzeżeniem pewnych potencjalnych zagrożeń, podała grupa w oświadczeniu, powołując się na możliwą recesję gospodarczą spowodowaną wojną na Ukrainie, nowymi falami Covid-19 i zaostrzenie polityki pieniężnej w celu zwalczania inflacji.
Armani powiedział, że skonsolidowana sprzedaż netto w zeszłym roku wyniosła 2,02 miliarda euro, czyli o 26,3% więcej niż w 2020 roku. Sprzedaż w bezpośrednio obsługiwanych sklepach, które stanowią ponad połowę całkowitej sprzedaży, wzrosła od 2020 roku o 37%.
Grupa z Mediolanu odnotowała zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) w wysokości 171,2 mln euro, w porównaniu ze stratą operacyjną w wysokości 29,5 mln euro w 2020 roku
Ten rok napawa mnie ostrożnym optymizmem – powiedział Giorgio Armani , prezes i dyrektor generalny grupy.